۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۲۳۴۸۸۱
استاد حوزه و دانشگاه:

نماز بالاترین ذکر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه به اهمیت توجه به نماز در زندگی اشاره کرد و گفت: اهمیت به نماز سبب آرامش روحی و انسان در زندگی فرد و بی‌اهمیتی به آن سبب افسردگی و عدم صبر در مشکلات می‌شود.
مؤمني سيد حسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مسجد امام زین‌العابدین به تأثیرگزاری اهمیت دادن به نماز در زندگی اشاره کرد و گفت: اهمیت و توجه به نماز سبب آرامش روحی انسان در زندگی و بی‌اهمیتی به آن سبب افسردگی و عدم صبر در مشکلات می‌شود.

 

حجت‌الاسلام مؤمنی بیان کرد: افرادی که برای نماز اهمیت ویژه­ای قائل هستند و نماز را اول وقت و به جماعت برگزار می­کنند، تحمل سختی­ها و مشکلات دنیا برای آن‌ها آسان می­شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: در آیه 54 سوره بقره آمده است که «وَاسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَإِنَّهَا لَکَبِیرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخَاشِعِینَ» در مشکلات زندگی صبر و نماز یاری جویید که این کار جز بر خاشعین سخت و دشوار است.

 

وی اظهار داشت: افرادی که اعتماد و توکل به خداوند دارند تحمل سختی‌ها و مشکل های دنیا برای آن ها آسان می شود و یکی از راه‌های رسیدن به صبر در برابر مصائب و سختی ها نماز خواندن و راز و نیاز با خداوند است.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: در آیه 45 سوره عنکبوت آمده است که «وَأَقِمِ الصَّلَاةَ إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنکَرِ وَلَذِکْرُ اللَّهِ أَکْبَرُ» یعنی پیامبر اکرم(ص) نماز برپا بدار، همانا نماز انسان را از فحشا و منکر باز می‌دارد و یاد خدا بزرگ است.

 

حجت‌الاسلام مؤمنی با بیان این که اقامه نماز بالاترین ذکر و یاد خداوند است، گفت: متأسفانه برخی ها برای پیشرفت در کارهایشان و برطرف شدن مشکل هایشان به دنبال ذکر و ورد می‌روند در حالی که فردی که می‌خواهد ذکر بدهد باید تخصص این کار داشته باشد و ذکر مخصوص فرد را بدهد وگرنه هر فردی و هر ورد و ذکری نمی‌تواند سبب برطرف شدن گرفتاری‌ها شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: در روایات ائمه اطهار(ع) ذکرهای عمومی وجود دارد سبب رفع گرفتاری انسان می‌شود که نماز خواندن بالاترین ذکر خدا است.

 

وی تصریح کرد: افرادی که به نماز بی‌توجهی می‌کنند و به آن بی‌اهمیت هستند در دنیا سبب مشکل­های مختلفی می‌شوند و در آخرت هم دچار عذاب الهی می­شوند.

 

حجت‌الاسلام مؤمنی در پایان سخنانش ابراز کرد: در حدیثی از پیامبر اکرم (ص)  آمده است که هر کسی نماز را سبک بشمارد، برکت و رزق و روزی از عمر و نسل برداشته می‌شود؛ اعمال صالح دیگرش قبول نمی‌شود؛ نور ایمان از او گرفته می‌شود؛ دعای او مستجاب نمی‌شود و دعای دیگران در حق او مستجاب نمی‌شود./998/پ202/ب4

ارسال نظرات