۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۳۴۵۶۲
از آذرماه سال جاری صورت گرفت؛

عبور 180 هزار زائر ایرانی از مرز شلمچه به عراق

خبرگزاری رسا ـ جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: از آذرماه سال جاری 180 هزار زائر ایرانی از مرز شلمچه به عراق وارد شدند.
پياده روي اربعين حسيني از ايران تا کربلا پياده روي اربعين حسيني از ايران تا کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از آبادان، حسین اشتری، جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، شامگاه گذشته، پانزدهم آذرماه، در سفر به خرمشهر و بازدید از مرز شلمچه گفت: با برنامه ریزی انجام شده با طرف عراقی و همکاری دوجانبه، روند تردد زائران ایرانی به عراق از مرز شلمچه آسان تر می شود.

وی همچنین از امنیت کامل در مرزهای ایران خبر داد و از دستگاه های مسؤول نظم و امنیت در منطقه قدردانی کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان این که عبور 180 هزار زائر ایرانی از مرز شلمچه به عراق از ابتدای آذر تاکنون صورت گرفته است، گفت: روزانه بیش از 50 هزار زائر متقاضی عبور از مرز شلمچه به عراق برای شرکت در آیین اربعین حسینی هستند.

وی افزود: مرز شلمچه از ساعت 20 جمعه شب به سبب ازدحام جمعیت زائران ایرانی در این نقطه مرزی از سوی طرف عراقی بسته شده بود که با همکاری مسؤولان ایرانی و طرف عراقی، تردد زائران عتبات عالیات از مرز زمینی شلمچه از صبح شنبه امکانپذیر شد.

گفتنی است، به سبب ازدحام زائران ایرانی در مرز شلمچه عبور و مرور کامیونهای تجاری تا دوشنبه 17 آذر ماه ممنوع اعلام شده است./9454/پ203/ب2

ارسال نظرات