۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۳۴۴۶۷
کنسول اول سرکنسولگری ایران در نجف:

آمار زائران ایرانی در اربعین به یک میلیون نفر می‌رسد

خبرگزاری رسا ـ کنسول اول سرکنسولگری ایران در نجف با بیان اینکه حدود هشتصد هزار زائر ایرانی برای زیارت اربعین به عراق عزیمت خواهند کرد که با توجه به لغو روادید تا یک میلیون نفر نیز پیش بینی می‌شود، از زائران خواست که با خدمت گزاران خود در طول مسیر پیاده روی همکاری کنند و با رعایت مقررات، در قالب گروه‌های زیارتی وارد عراق شوند.
پياده روي اربعين حسيني از ايران تا کربلا(منطقه صفر مرزي چزابه)

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، ممدوحی، کنسول اول سرکنسولگری ایران در نجف گفت: کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف در خط مقدم ورود زائران قرار دارد؛ این را فرزاد ممدوحی کنسول اول سرکنسولگری کشورمان در نجف می‌گوید و از اختصاص همه ظرفیت‌های این کنسولگری برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی خبر می‌دهد.

وی با بیان اینکه حدود هشتصد هزار زائر ایرانی برای زیارت اربعین به عراق عزیمت خواهند کرد که با توجه به لغو روادید تا یک میلیون نفر نیز پیش بینی می‌شود، از زائران خواست که با خدمت گزاران خود در شهر نجف اشرف و دیگر مسیرها همکاری کنند و با رعایت ضوابط و مقررات، سعی کنند در قالب گروه‌های زیارتی وارد عراق شوند.

کنسول اول سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف با اشاره به مشکلات مدیریتی، امنیتی و همچنین اسکان از زائران می‌خواهد که به صورت انفرادی سفر نکنند و به آنها توصیه می‌کند که حتما با آمادگی لازم و در چارچوب سازمان حج و زیارت و شرکت‌های وابسته برای زیارت اقدام کنند.

وی به تهیه ویزا در قالب گروه‌های مانیفیستی سفارش می‌کند و می‌افزاید: زائران مشکلات را هم پوشانی و مرتفع کنند و حتما امکانات اولیه مانند داروهای ضروری، پتو و وسائل شخصی و نیز کوله پشتی همراه داشته باشند.

ممدوحی با اشاره به مشکلات کشور عراق به ویژه آواره شدن حدود 80 هزار خانواده عراقی و کوچاندن آنها از مناطق غربی به مناطق جنوبی، افزود: بیشتر مواکب و حسینیه‌ها که در مسیر پیاده روی اربعین قرار دارد توسط این افراد استفاده شده است و برای اسکان محدودیت وجود دارد.

وی اظهار داشت: زائران امکانات مورد نیاز استراحت را به همراه بیاورند؛ وسائل شخصی خود را مانند قاشق چنگال مخصوص، لیوان و حوله که جزو ضروریت‌های سفر است فراموش نکنند و به توصیه‌های مسؤولان ذیربط ایرانی و عراقی توجه کنند تا زیارت پرباری داشته و باشند و با سلامتی کامل به به کشور باز گردند.

کنسول اول سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف بر حفظ گذرنامه مدت دار تأکید کرد و افزود: توصیه مؤکد به زائران آن است که مراقب گذرنامه خود باشند و پول عراق به دنبال خود بیاورند که ارز ایرانی در همه جا قابل استفاده نیست./840/د101/س

ارسال نظرات