۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۳۴۲۸۸
امام جمعه موقت کاشان:

دانشگاه نباید به عرصه مسائل سیاسی تبدیل شود/ پیاده روی کربلا جلوه ای از اقتدار اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان گفت: دانشگاه مکان مقدس و محل تحصیل علم است و نباید اجازه داد عده ای دانشگاه را به عرصه مسائل سیاسی تبدیل کنند.
حجت الاسلام و المسلمين محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار امام جمعه موقت کاشان در خطبه های این هفته نمازجمعه در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان، با اشاره به فرا رسیدن 16 آذر روز دانشجو با تبریک این روز به دانشجویان گفت: باید مانع از بهره برداری و بهره گیری های برخی احزاب از دانشجویان و دانشگاه شد. 

  

وی با تأکید برکار سیاسی دانشگاه ها تصریح کرد: دانشگاه ها ضمن توجه به کار سیاسی نباید اجازه دهند عده ای از گروه ها و احزاب سیاسی برای رسیدن به منافع خود دانشگاه  را محلی برای جولان خود قرار دهند.  

 

امام جمعه موقت کاشان، دانشگاه را محلی مقدس و مکانی برای کسب علم دانست و یاد آورشد: خواهران دانشجو باید توجه داشته باشند دانشگاه محلی مقدس برای ترویج علم است از این رو نباید دانشگاه را تبدیل به نمایشگاه عرضه مدل لباس و آرایش کرد.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه به سابقه درخشان دانشجویان در عرصه مبارزه با طاغوت اشاره کرد و گفت: سابقه درخشان مبارزاتی دانشجویان با دشمن به 16 آذر سال 32 برمی گردد که در این روز دانشجویان در مقابل سرسپردگی طاغوت و دخالت های دولت آمریکا قیام کرد و تعدادی از دانشجویان در این روز به شهادت رسیدند.

 

امام جمعه موقت کاشان همچنین از دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته جامعه و از سرمایه های با ارزش نظام و ملت و کشور ایران در عرصه های علمی و سیاسی نام برد و یاد آور شد: سابقه  درخشان مبارزاتی دانشجویان، بیانگر این نکته مهم است که دانشجویان ایران اسلامی پرچم داران مبارزه با طاغوت هستند و بسیاری از دانشجویان پیش از انقلاب در زندان های طاغوت و بعد از آن در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند.    

 

حجت الاسلام اسلامی تبار تأ‌کید کرد: امروز دانشجویان ما به عنوان سرمایه های نظام باید به این نکته توجه داشته باشند که انقلاب و کشور، امروز به آنها بیش از هر زمان دیگری نیازمند است.   

 

وی افزود: دانشجویان در عرصه های سیاسی باید توجه داشته باشند تحلیل های سیاسی درست و شناخت آنها از برنامه ها و جریان ها می تواند در بصیرت افزایی و روشنگری مردم نقش مهمی داشته باشد.

 

وی همچنین با اشاره به سفارش رهبر معظم انقلاب که دانشجویان در دانشگاه کار سیاسی انجام دهند نه سیاسی کاری و سیاست بازی گفت: تحلیل های درست سیاسی و پیگیری مسائل سیاسی یکی از عرصه هایی است که دانشجویان می توانند نقش موثری درآن داشته باشند.

 

وی در ادامه استقلال علمی کشور را یکی از عوامل استقلال کشور در همه عرصه ها دانست و افزود: جمهوری اسلامی در عرصه علم و فن آوری و بی نیازی از دشمن می تواند به استقلال کامل برسد.

 

به گفته وی، ایران امروز در عرصه استقلال علمی و تولید علم حرکت و شتاب خوبی گرفته است به طوری که رهبرمعظم انقلاب اسلامی نیز بر متوقف نشدن شتاب علمی در کشور تأکیددارد.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: دانشجویان امروز نقش اساسی پیشرفت های جمهوری اسلامی در عرصه های علوم هسته ای و علوم پزشکی داشته اند.

 

وی همچنین از تهاجم فرهنگی دشمن با استفاده از تکنولوژی علمی را یاد آور شد و گفت: دامنه تهاجم فرهنگی به قدری گسترده است که تنها در ماهواره ها و مفاسد اجتماعی و بدحجابی خلاصه نمی شود، از این رو نقش اطلاع رسانی به مردم و جامعه و آگاهی آنها از خطرتهاجم فرهنگی دشمن در عرصه های مختلف علمی امروز بر عهده دانشجویان است.

 

به گفته وی، دانشجویان  ضمن این که می توانند نقش مهمی در آگاهی بخشی به جامعه در زمینه تهاجمات فرهنگی دشمن داشته باشند باید خود را نیز در برابر تهاجم فرهنگی دشمن ایمن کنند.   

 

امام جمعه موقت کاشان در بخش دیگری از سخنانش عدالت خواهی را یکی از ویژگی های بارز دانشجویان دانست و گفت: دانشجویان می توانند با پیگیری مطالبات رهبری و مطالبات مردم از مسؤولان به پیشرفت راه عدالت و جلوگیری از مفاسد اجتماعی کمک کنند.

 

وی یاد آورشد: از دانشجویان انتظار می رود در زمینه های ارزش های اخلاقی نیز پیشرو باشند و تلاش کنند تا جامعه نیز در مسیر پیشرفت های اخلاقی حرکت کند.

 

 در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس و نامگذاری این روز به نام روز مجلس از شهید مدرس به عنوان شخصیتی شجاع و استکبار ستیز نام برد و گفت: شهید مدرس نماینده ای که هیچ وقت از تهدید های آمریکا نترسید و شجاعانه در برابر تهدیدات دشمن ایستاد و دیگر نمایندگان مجلس نیز بخ تأسی از شهید مدرس در برابر دشمن موضع گیری کردند.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه حماسه پیاده روی ده ها میلیونی زائرین حرم امام حسین(ع) را جلوه ای از اقتدار و قدرت اسلام و امام حسین(ع) دانست و گفت: اجتماع 20 میلیونی زائرین امام حسین(ع) در کشوری که گروه های تروریستی داعش و وهابی و تکفیری آن را تبدیل به میدان تاخت و تاز خود کرده اند از معجزات امام حسین (ع) است.

 

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به مسؤولین برای فراهم کردن زمینه حضور هرچه بیشتر مردم در این حماسه گفت: از شهرستان کاشان نیز 120 دستگاه اتوبوس حدود 6 هزار نفر راهی کربلا شده اند./1307/پ201/ب4

ارسال نظرات