۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۳۴۲۸۰
امام جمعه موقت رشت:

ترویج فرهنگ حسینی زمینه از هم پاشیدگی قدرت های مستکبر را فراهم می سازد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت با بیان این که بهره گیری از فرهنگ عاشورا یکی از راه های موثری است که می تواند تهاجم فرهنگی دشمن را خنثی سازد، تصریح کرد: امروز دنیا با تأسی از این فرهنگ به سمتی پیش می رود که از هم پاشیدگی قدرت های متجاوز و مستکبر را فراهم سازد.
امام جمعه موقت رشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام غلامرضا شفیعی زاده، امام جمعه موقت رشت امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان با اشاره به تمدید هفت ماهه مذاکرات هسته ای اظهار داشت: یک دلیل این تمدید ایستادگی و مقاومت ملت ما  و تیم مذاکره کنندهبر روی حقوق مسلم خود است.

 

امام جمعه موقت رشت با بیان این که کسی با تمدید مذاکرات مخالف نیست، افزود: دلیل اینکه بعد از یکسال ماراتون سنگین سیاسی گسترده  و نفس گیر به توافق نرسیده ایم نشان می دهد که کشورهای مستکبر جهان خواهان توافق نیستند و هفت ماه دیگر مذاکرات را تمدید کردند.

 

حجت لاسلام شفیع زاده با تاکید بر این که امروز همه کشورهای دنیا می دانند که جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات صادق بود، گفت: غریب به 12 سال که ایران بر سر مسائل هسته ای با دنیا مذاکره دارد و هیچ گاه از حقوق مسلم ملت خود کوتاه نیامده است و در این سال ها  همه دولت ها بر سر حقوق ملت مصمم بودند.
 
 
زیادخواهی های سران غرب اجازه نمی دهد که ما در مذاکرات به توافق برسیم
 
خطیب موقت رشت زیاده خواهی با تاکید بر این که زیادخواهی های سران غرب اجازه نمی دهد که ما در مذاکرات به توافق برسیم، گفت: تیم مذاکره کننده ایران به عنوان سربازان خط مقدم سیاست و اصول کلی آنها حفاظت از حقوق ملت است.

 

حجت اسلام شفیعی زاده با اشاره به نزدیک بودن اربعین حسینی اظهار داست: امسال 25 میلیون زائر در روز اربعین حسینی در کربلا حضور می یابند.

 

ترویج فرهنگ حسینی زمینه از هم پاشیدگی قدرت های مستکبر را فراهم می سازد

وی با بیان این که بهره گیری از فرهنگ عاشورا یکی از راه های موثری است که می تواند تهاجم فرهنگی دشمن را خنثی سازد، تصریح کرد: امروز دنیا با تأسی از این فرهنگ به سمتی پیش می رود که از هم پاشیدگی قدرت های متجاوز و مستکبر را فراهم سازد.

 

امام جمعه موقت رشت با اشاره به در گیری در 35 ایالت آمریکا گفت: در این ایالت ها اغتشاش و در گیری است و قدرت رسانه ای آمریکا مانع انعکاس این اخبار در دنیا می شود.

 

آمریکا ناقض اصلی حقوق بشر است

حجت الاسلام شفیعی زاده  آمریکا را ناقض اصلی حقوق بشر دانست و گفت: نکته دیگری که باید به آن اشاره شود این است که عربستان میلیاردها دلار برای راها نداختن گروه های تکفیری خرج کرده و برای اینکه از این انزاوا خارج شود و قدرت خود را در منطقه ثابت کند به یک کار ناشیانه دست زده و نقت 123 دلاری را به 70 دلار کاهش داده است.

 

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر ای نکه این امر بیشتر از همه به اقصاد عربستان ضربه می زند، گفت: این حرکت از انسان های بی تحلیل و فرتوت سر می زند و سران این کشور به دلیل پیری و فرتوتی قدرت تحلیل خود را از دست داده اند.

 

وی با اشاره به 16 آذر روز دانشجو اظهار کرد: این که کشور امروز در حوزه علم و فناوری مطرح می شود به دلیل وجود دانشجویان و جوانان است.

 

حجت اسلام شفیعی زاده زمینه سازی برای به کار گیری جوانان و اشتغال را مورد تاکید قرارداد و گفت: یکی از دلایلی که سن ازدواج درکشور بالا رفته است بیکاری جوانان است.

 

وی با اشاره به آسیب های فرهنگی که این امر به دنبال دارد تصریح کرد: زیرساخت ها و زمینه برای جذب جوانان تحصیل کرده از سوی مسؤولان فراهم شود./1318/پ201/ب1

ارسال نظرات