۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۳۴۲۰۸
از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت انتظار صبح امید؛

نخستین دوره آموزشی تربیت مبلغ قرآن محور برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین دوره آموزشی تربیت مبلغ قرآن محور، از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت انتظار صبح امید و با همکاری تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب به مدت سه ماه در قم برگزار می شود.
نخستین دوره آموزشی تربیت مبلغ قرآن محور برگزار می‌شود

حجت الاسلام مهدی کشوری، عضو هیأت مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت انتظار صبح امید، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری نخستین دوره آموزشی تربیت مبلغ قرآن محور در قم خبر داد و اظهار داشت: این دوره آموزشی با همکاری تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت انتظار صبح امید به مدت سه ماه و پس از ماه صفر در قم برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام کشوری، تعداد ساعت درسی این دوره را 380 ساعت و تعداد موضوعات آن را 15 محور عنوان کرد و اظهار داشت: در این دوره از استادان نخبه و برجسته حوزوی در عرصه تبلیغ دینی و قرآنی بهره خواهیم گرفت.


وی، افزود: اساتید این دوره حجج الاسلام علائی نژاد، فلاح زاده، ملانوری، رجبی، علیزاده، شفیعی، واضحی و غیره خواهند بود.


عضو هیأت مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت انتظار صبح امید، شیوه نام نویسی در این دوره را تکمیل فرم ثبت نام و ارسال آن به تشکل فراگیر اعلام کرد و ادامه داد: فرصت نام نویسی در این دوره از 12 آذر تا 5 دی ماه اعلام شده است که مصاحبه دوره از 6 تا 9 دی ماه و کلاس‌های دوره از 10 دی ماه آغاز خواهد شد.


وی داشتن حداقل سطح دو حوزه، قبولی در مصاحبه و تعهد شرکت در کلاس‌ها تا پایان دوره را از شرایط نام نویسی در نخستین دوره آموزشی تربیت مبلغ قرآن محور اعلام کرد و همچنین از اعطای گواهی نامه پایان دوره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد.


حجت الاسلام کشوری گفت: روش کلاسداری تبلیغ، روش تولید محتوای قرآنی، روش سخنرانی دینی، قصه گویی قرآنی، اخلاق و آداب تبلیغ، فقه کاربردی و روش بیان احکام، روش سخنرانی در سانه، آشنایی اجمالی با تجهیزات نوین تبلی، روان شناسی و مخاطب شناسی تبلیغ، روش پاسخگویی به شبهات، روش مناظره، تبلیغ در فضای مجازی، جنگ نرم و رسانه ای، فن رثاء و روش قرائت ادعیه از موضوعات و محورهای اصلی این دوره آموزشی است.


همچنین سیدصالح پورمند، مدیر تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب در این زمینه گفت: مدیران گروه‌های تبلیغی می‌توانند 5 نفر از مبلغان گروه خود را برای شرکت در این دوره معرفی کنند. البته معرفی بیش از 5 نفر منعی ندارد، اما ممکن است به دلیل ظرفیت محدود تنها همان پنج نفر اول پذیرفته شوند.


وی افزود: در این دوره مدیران گروه‌های تبلیغی و مبلغان می‌توانند نام نویسی کنند که از عزیزان متقاضی درخواست داریم، پس از تکمیل فرم، آن را به ساختمان شهید حقانی محل استقرار تشکل فراگیر در خیابان صفائیه قم تحویل بدهند.
گفتنی است، علاقه مندان برای نام نویسی در این دوره می توانند به نشانی
daawat.ir مراجعه کنند./917/ت302/ف
 

ارسال نظرات