۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۲۳۴۰۸۹
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:

برخی تصور می‌کنند روزی‌شان دست آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: برخی فکر می کنند که روزی­شان به دست آمریکا است و تا هنگامی که تحریم برطرف نشود، مشکلات حل نخواهد شد که این بی­معرفتی نسبت به قدرت خدا، ضعف ایمان و علاقه به دنیا است.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شب گذشته در مراسم عزاداری هیأت ثارالله قم در حسینیه آیت الله مرعشی نجفی به سخنرانی با موضوع عالَم دنیا پرداخت.

 

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: بزرگان بر اساس استنباط آیات قرآن، احادیث و روایات پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) دریافت­های از سیر و عبودیت برایشان مکشوف شده است و بر این باورند که عالم سه مرحله دارد که مرحله اول آن، عالم دنیا است.

 

وی به دنیا در کلام امیرمؤمنان(ع) پرداخت و گفت: حضرت علی(ع) در روایتی فرمودند از پستی دنیا همین بس که در هیچ عالمی به جز دنیا، آلودگی وجود ندارد و تنها عالمی است که خلق، فرمان خالق را نادیده می­گیرد و در روایتی دیگر از سیدالشهدا(ع) نقل شده است از پستی دنیا همین بس که پیامبری مثل حضرت یحیی(ع) را سر بریدند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ابراز داشت: اگر کسی بخواهد ارتقاء پیدا کرده و از دنیا بالاتر باشد، باید در دنیا بوده اما با دنیا نباشد؛ حضرت علی(ع) فرمود نابینایی چشم سر، کوری نیست، بلکه کوری، بی­بصیرتی است.

 

امام جمعه موقت تهران افزود: اگر کسی دنیا را آیینه قرار داد، به دنیا نگاه نخواهد کرد، بلکه به نشان­دهنده دنیا می­نگرد. دنیا مزرعه آخرت است و انسان می­تواند بذر خوبی را برای کشت آخرت بیفشانید.

 

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: حضرت عیسی(ع) پس از وفات حضرت مریم(س) در حالتی از ایشان پرسید که آیا آرزویی داری؟ آن حضرت آرزوی خود را این گونه بیان کرد که آرزو داشتم یک بار دیگر به دنیا برمی­گشتم و یک روز گرم تابستان را روزه گرفته و یک شب سرد زمستان را به نماز می­پرداختم.  

 

وی درباره امام خمینی(ره) گفت: امام راحل در دنیای سیاست، پرچم پیروزی را در قله نصب و اسلام و مسلمانان را عزیز کرد و دشمن نیز علی رغم تمام قدرت نظامی و تبلیغاتی، در برابر امام خمینی(ره) به زانو در آمد.

 

وی ابراز داشت: برخی فکر می کنند که روزی­شان به دست آمریکا است و تا هنگامی که تحریم برطرف نشود، مشکلات حل نخواهد شد که این بی­معرفتی نسبت به قدرت خدا، ضعف ایمان و علاقه به دنیا است.

 

حجت­الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: حب دنیا انسان را ضعیف و ترسو می­کند؛ کسی که به دنیا دلبستگی ندارد، ترک دنیا نیز برای او مشکلی نخواهد داشت؛ هر کس آلوده به بعد گناه­خیزی و رذیلت­پروری، کشتار انسانی، حسد، عالم دنیا شود، دنیا او را کور خواهد کرد.

 

امام جمعه موقت تهران افزود: بعد سببیت دنیا که دنیا مزرعه آخرت و زراعتگاه است و منزل واقعی انسان، آخرت است، زندگی در عالم آخرت است و باید ابزار زندگی را از دنیا با خود برد.

 

وی درباره سجده­های طولانی اظهار داشت: دنیا، مسجد احباء خدا و محل سجده­های طولانی است. سجده­های طولانی، موجب قرب به خدا، آمرزش گناهان و ریزش غبار از آیینه دل است.

 

حجت­الاسلام والمسلمین صدیقی ابراز داشت: اگر انسان دل به امور کثیره ندهد و دل خود را متمرکز به خداوند متعال کند، دیگر دنیا سبب هواس­پرتی او نخواهد شد.

 

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: اگر کسی دل را به روی اغیار ببندد، دل او وحدتش را حفظ کرده است، اما اگر دل کسی به امور کثیره تعلق گرفت، دل او تجزیه شده است؛ تمام دنیا با تمام وسعت خود در پیش اهل نظر بسیار کوچک است و کوچک کسی است که این کوچک در نظرش بزرگ شود./822/پ202/ف

ارسال نظرات