۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۳۴۰۴۱
رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم:

کوچک‌ترین عقب‌نشینی در مذاکرات، عزت چهل‌ساله جمهوری اسلامی را پایمال می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم گفت: هیچ ملتی با تسامح، تساهل، مسالمت و عقب‌نشینی به پیروزی نرسیده و امیدواریم تیم مذاکره‌کننده ایرانی همانند ملت غیور ایران که طی چهل سال در عرصه‌های مختلف با مقاومت به پیروزی رسیده‌اند اجازه زورگویی و زیاده‌خواهی به استکبار را ندهند زیرا کوچک‌ترین عقب‌نشینی سبب از بین رفتن عزت چهل ساله جمهوری اسلامی خواهد شد.
حجت الاسلام عباس رفعتي
حجت الاسلام عباس رفعتی، رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار مجمع عالی بسیج گفت: در عین اعتماد کامل به گروه مذاکره کننده جمهوری اسلامی به طرف مقابل هیچ اعتمادی نیست و باید بدانیم که حساسیت این مذاکرات بسیار زیاد است.
 
این استاد حوزه تأکید کرد: دوست‌داران انقلاب و نظام به خاطر بی‌اعتمادی به طرف مقابل دغدغه دارند مبادا کوچک‌ترین مسامحه و غفلتی نسبت به منافع و مصالح نظام و جمهوری اسلامی انجام شود، زیرا طرف مقابل سعی دارد با زیاده‌خواهی و زورگویی حق مسلم ملت مسلمان جمهوری اسلامی ایران را نادیده بگیرد.
 
وی ادامه داد: هر نتیجه‌ای از مذاکرات حاصل شود، ما برنده هستیم چون به مدت دو سال به افکار جهان اثبات کردیم استکبار جهانی زورگویی می‌کند و حاضر نیست حق ملت‌ها را بپردازد و کسانی که اصرار داشتند نظام با طرف غربی مذاکره کند، قانع خواهند شد که این مذاکرات انجام شد ولی آنها توافق نکردند و تحریم‌ها را بر نداشتند.
 
حجت‌الاسلام رفعتی سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای مذاکرات را مدنظر قرار داد و گفت: مقام معظم رهبری از ابتدا به نتیجه این مذاکرات خوش‌بین نبودند و سخنانشان تحقق عینی پیدا می‌کند چون عدم توافق ضرری به ما نمی رساند و در صورت توافق، ملت ما به بخشی از خواسته‌هایش دست پیدا خواهد کرد.
 
رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم افزود: هیچ ملتی با تسامح، تساهل، مسالمت و عقب‌نشینی به پیروزی نرسیده و امیدواریم تیم مذاکره‌کننده ایرانی همانند ملت غیور ایران که طی چهل سال در عرصه‌های مختلف با مقاومت به پیروزی رسیده‌اند اجازه زورگویی و زیاده‌خواهی به استکبار را ندهند زیرا کوچک‌ترین عقب‌نشینی سبب از بین رفتن عزت چهل ساله جمهوری اسلامی خواهد شد.
 
وی تنها زیاده‌خواه و زورگوی گروه مذاکره‌کننده با ایران را نمایندگان ایالات متحده آمریکا برشمرد و گفت: بقیه کشورها که حرفی برای گفتن ندارند این تنها آمریکاست که به علت فشار زیاد به دنبال دستیابی به توافق در کنار اعمال زورگویی‌های خود است.
 
حجت‌الاسلام رفعتی گفت: تأمین امنیت اسرائیل شعاری پوچ و رجزی بیهوده از طرف آمریکایی‌ها است تا به مصارف داخلی رژیم صهیونیستی و آمریکا خوراک بدهد وگرنه این مذاکرات هیچ ارتباطی به امنیت رژیم صهیونیستی ندارد چون ما هیچگاه قصد نداشته‌ایم که با بمب اتم به این رژیم حمله کنیم بلکه این روحیه مقاومت صادر شده از ایران به فلسطین اشغالی و کشورهای اطراف است که نابودی این رژیم را رقم خواهد زد.
 
رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری ادامه داد: مقام معظم رهبری با جمله زیبای اسرائیل روز به روز نا امن‌تر خواهد شد، تمام تبلیغات آمریکا و رژیم صهیونیستی را نقش بر آب کردند.
 
وی تأکید کرد: سلاحی که رژیم صهیونیستی را از بین می‌برد، سلاح هسته‌ای نیست بلکه مقاومت عزت‌مند مردم در فلسطین اشغالی و همسایگان آنهاست./836/ت302/ب6
ارسال نظرات