۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۳۳۸۸۱

برگزاری مراسم ازدواج 50 زوج جوان در بقاع متبرکه خراسان جنوبی با حمایت خیران

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری مراسم ازدواج زوج های جوان در کنار بقاع متبرکه با همکاری سازمان اوقاف خبرداد و گفت: در ماه اخیر بیش از 50 زوج جوان با حمایت های خیران و واقفان جش ازدواج خود را در بقاع متبرکه استان برگزار کرده اند.
گرايلي اوقاف خراسان جنوبي

حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که وظایف سازمان اوقاف تنها به مدیریت بقاع متبرکه و ثبت موقوفات محدود نمی شود، ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت هایی که حوزه عملکرد سازمان اوقاف را گسترده تر می کند اجرای نیت واقفان است که این اجرای نیات واقفان شامل انجام فعالیت های قرآنی هم می شود که سازمان اوقاف در همین زمینه با برگزاری کلاس های قرآنی در کنار بقاع متبرکه اقدام به تربیت حافظ، مفسر و مربی قرآن کریم کرده است.

 

وی افزود: در همین راستا 40 مربی قرآن کریم از خراسان جنوبی برای افزایش دانش عمومی به قم اعزام شده اند. استقبال مردم از برنامه های قرآنی سازمان اوقاف بسیار خوب بوده است به گونه ای که هر ماه بیش از دو تا سه هزار نفر در برنامه های قرآنی اوقاف در بقاع متبرکه شرکت می کنند.

 

حجت الاسلام گرایلی ادامه داد: در حال حاضر 40 مربی در خراسان جنوبی مشغول تربیت حافظان قرآنی هستند و تاکنون مفق شده اند بیش از 100 نفر را در حوزه حفظ کامل قرآن کریم راهنمایی کنند.

 

وی با اشاره به این که سازمان اوقاف برای افزایش اطلاع رسانی در خصوص برنامه های خود اقدام به جذب خبرنگار افتخاری در بقاع متبرکه استان کرده است، ادامه داد: یکی از دلایلی که موجب شده مشارکت همگانی مردم در برنامه وقف و برنامه فرهنگی سازمان اوقاف کم شود عدم آگاهی مردم ار این برنامه ها است و از آن جایی که در سال های اخیر اطلاع رسانی در زمینه وقف در استان موجب افزایش موقوفات شده به همین علت سازمان اوقاف قصد دارد با جذب خبرنگار افتنخاری در بقاع متبرکه میزان اطلاع رسانی به مردم در خصوص وقف و برنامه های فرهنگی اوقاف را افزایش دهد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این که جشنواره عکس «یادگاران خورشید» در معرفی امامزادگان خراسان جنوبی به مردم موثر بوده است، تأکید کرد: این جشنواره بسیاری از بقاع مبترکه را به مردم معرفی کرده و موجب افزایش زائر و مشارکت های مردمی در برنامه های این بقاع شده است.

 

حجت الاسلام گرایلی همچنین از برگزاری مراسم ازدواج زوج های جوان در کنار بقاع متبرکه با همکاری سازمان اوقاف خبرداد، ادامه داد: در ماه اخیر بیش از 50 زوج جوان با حمایت های خیران و واقفان جش ازدواج خود را در بقاع متبرکه استان برگزار کرده اند و همچنین با کمک خیران جهیزیه این زوج های جوان تا سقف پنج میلیون تومان تامین شده و در اختیار آنها قرار گرفته است.

 

وی یادآور شد: سازمان اوقاف در هفته وقف در هرکدام از بقاع متبرکه استان بیش از 50 برنامه فرهنگی در نظر گرفته است که نشست با اعضای رسانه و همایش استانی وقف از مهم ترین این برنامه های است./968/ت302/ب5

 

 

ارسال نظرات