۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۳۳۷۷۹
نماینده خبرگان رهبری:

تغییر الگوهای ارزشی جامعه موجب تخریب تمدن اسلامی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: تغییر الگوهای جامعه از علما و عرفا به افرادی همچون خواننده و فوتبالیست، موجب تخریب تمدن اسلامی می شود.
حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در جمع طلاب و دانشجویان تبریز با تأکید بر اهمیت و نقش بنیان خانواده در هویت جامعه اظهار داشت: تمدن‌های مختلف با از بین رفتن نهاد خانواده، آموزش و پرورش و از بین بردن الگوها، پاشیده می شوند.

 


وی ادامه داد: اگر نهاد خانواده تخریب شود، تمدن از بین می رود و خرابی بنیان خانواده در این است که از زن، عنوان مادری گرفته شود، از سوی دیگر خراب شدن نظام آموزش و پرورش با گرفتن جایگاه اجتماعی معلم صورت می گیرد که این مسأله نیز در تخریب تمدن نقش ویژه ای دارد.

 


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به نقش رسانه‌های غربی و ماهواره‎‌ای در تغییر الگوهای رفتاری و شخصیتی در جوامع اسلامی خاطرنشان کرد: تغییر الگوهای جامعه از علما و عرفا به افرادی همچون خواننده و فوتبالیست، موجب تخریب یک تمدن اسلامی می شود، این یک تهدید است که به سراغ جامعه آمده است.

 


نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان این‌که متأسفانه علمای باکرامت در عصر حاضر نادر است، تصریح کرد: اگر انسان باکرامت در یک جامعه باشد، تمام برنامه های مبتذل ماهواره ای بی اثر می شود، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه و تعمق در سبک زندگی اسلامی با الگوپذیری از سیره اهل بیت عصمت و طهارت هستیم.

 


حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به این‌که آداب و رسوم غلط به ویژه تشریفات و عرف های نسنجیده در امر ازدواج آفتی برای جامعه شده است، بر تبعیت از سیره اهل بیت(ع) تأکید کرد و گفت: متأسفانه بعضی آداب غلط به عنوان عرف شناخته می شوند که هیچ سنخیتی با سیره اهل بیت ندارند، پوشش تنگ برخی از جوانان شایسته جامعه اسلامی نیست.

 


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود فضیلت شب زنده داری در تقرب به درگاه الهی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: اگر کسی خود را با اراده خداوند هماهنگ کند، تمام ذرات عالم با اراده وی هماهنگ می شود و کارهای نشدنی را ممکن می کند.

 


وی همچنین تهذیب نفس را از عومل مهم رسیدن به زندگی آرمانی و الهی توصیف کرد و افزود: لذت های مادی سیر صعودی ندارند و مقطعی هستند، اما لذت های معنوی با توجه به استعدادهای افراد، انسان را به درجه ای از کمال می رساند که در همین دنیا به سفره های بهشتی دست می یابد.

 


امام جمعه اردبیل با تأکید بر تأثیر نماز در تهذیب نفس، بیان داشت: نماز انسان را در موازات حق قرار می دهد و میزان سنجش اعمال انسان نیز بر اساس کیفیت نماز اوست، افرادی که به درجاتی از کمال و عرفان رسیده اند به واسطه نماز بوده و هر آنچه که خداوند به انسان می دهد، در نماز عطا می شود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات