۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۲۳۳۷۶۶
معاون فرهنگی بنیاد شهید قم:

بیان باورهای دینی از برنامه‌های اصلی هیأت‌های مذهبی باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه یکی از مهم‌ترین مسائل مورد نیاز هیأت‌های اهل بیت(ع) بیان باورهای دینی عنوان کرد و افزود: باید سعی شود در مجالس ضمن عزاداری به بیان و توجه به شعائر اهل بیت پرداخت و از این ارزش های اسلام تأثیر فراوان گرفت.
حجت‌الاسلام غلامرضا ناظمي، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامرضا ناظمی، معاون فرهنگی بنیاد شهید قم، در مجلس سوگواری سیدالشهداء که شب گذشته در شهرک قدس قم برگزار شد، مجالس و مناسبت های متعلق به ائمه اطهار (ع) را فرصت مناسبی برای بهره و استفاده مسائل دینی مورد نیاز انسان دانست و گفت: در این جلسات انسان می تواند با استفاده های معنوی با اعتقاد راسخ تر زندگی را ادامه دهند.
 
وی یکی از مهم ترین مسائل مورد نیاز هیأت‌های اهل بیت(ع) بیان باورهای دینی عنوان کرد و افزود: باید سعی شود در مجالس ضمن عزاداری به بیان و توجه به شعائر اهل بیت پرداخت و از این ارزش های اسلام تأثیر فراوان گرفت.
 
حجت الاسلام ناظمی در ادامه به بیان روایاتی از پیامبر اکرم(ص) در رابطه با نکات اساسی مورد نیاز انسان برای زندگی دنیا و آخرت پرداخت و اظهار داشت: ابوذر می فرماید از رسول اکرم(ص) درخواست نصیحت کردم و ایشان سه نکته مهم فرمود و نخستین نکته توکل به خدا است.
 
مبلغ دینی به معنای وسیع توکل بر خدا اشاره کرد و تصریح کرد: طبق فرموده ائمه (ع) حد توکل به اندازه ای است که انسان از کسی ترسی در هیچ زمینه نداشته باشد و در دین حرکت کند به جز خداوند متعال.
 
وی بیان داستان های دینی و بزرگان دین را راهی برای هدایت بشر دانست و ابراز داشت: انسان باید در تاریخ بزرگان دین توجه کند و تنها به عنوان مطالعه داستان بسنده نکنند بلکه از مباحث آموزنده این موارد تاریخی برای تقویت ایمان استفاده کند.
 
حجت الاسلام ناظمی خاطرنشان کرد: مسأله تقوا به اندازه ای مورد توجه است که ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه مردم را به تقوا دعوت می‌کنند و کسانی می توانند به تقوا دست یابند که از همه فرصت‌ها و نکاتی که اهل بیت مطرح کرده اند استفاده کنند.
 
وی با توجه به سخن پیامبر(ص) حضور در نزد بزرگان را برکت دانست و افزود: حضور در نزد بزرگان برای کسب تقوا بسیار مناسب است امام باید توجه کرد انسان در راه کسب تقوا تنها برای رضایت خداوند در این را قرار بگیرد.
 
معاون فرهنگی بنیاد شهید قم خواستار دوری مسلمانان از مسائلی که دور از رضایت خداوند است، گفت: گاهی عدم توجه به رضایت خداوند تنها در موارد عبادی نیست بلکه به گونه ای می‌شود که به عنوان مثال کسب و کار با توجه به منطقه اسلامی از کسب اسلامی فاصله دارد.
 
وی آخرین نکته ای راکه پیامبر(ص) سفارش کرد اهمیت بی نیازی از بنده های خداوند ذکر و تصریح کرد: برای دوری از نیاز به بنده های انسان باید به خداوند اطمینان داشته باشد و بداند که هر چه از جانب خدا می رسد برای انسان کافی است زیرا تنها غنی بالذات خداوند است و اعتماد به خداوند بنای زندگی را مستحکم می کند./1322/پ202/س
ارسال نظرات