۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۳۳۴۸۲
امام جمعه سربیشه:

تلاش برای کسب علم و رزق حلال از مصادیق جهاد و شهادت در راه خدا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سربیشه با بیان این که سه گروه در روز قیامت اجر شهدا و شهادت در راه خدا را کسب می کنند، گفت: جهاد در راه کسب علم، تلاش برای کسب رزق حلال و محبت به اهل بیت(ع) از مصداق های شهادت و جهاد در راه خداوند هستند.
حجت الاسلام سنجري _ امام جمعه سربيشه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام  علی اکبر سنجری، امام جمعه سربیشه، امروز در یادواره شهدای دانشجوی این شهرستان با بیان این که فرهنگ شهادت و شهادت طلبی اسلام و ارزش های اسلامی را در جامعه بیمه می کند، افزود: دو نوع شهادت وجود دارد اول شهیدی که در معرکه به شهادت رسیده است و دوم شهید به معنای عام است که در روایات های متعددی بر آن اشاره شده و عده ای را بدون این که در میدان معرکه و کارزار در راه خدا حضور داشته باشند شهید بیان می کنند که این شهدای عام طبق روایات و آیات قرآن کریم به سه دسته تقسیم می شوند.

 

وی با اشاره به این که خداوند با طرح شهید عام و اجر شهادت برای عده ای از انسان ها به غیر از رزمندگان راه و فرهنگ شهادت طلبی را در تمامی اعصار به روی انسان باز گذاشته است،ادامه داد: اولین گروه از شهدای عام، طالبان علم هستند که برای کسب علم الهی تلاش کرده اند تا بتوانند به وسیله این علم دین را در جامعه گسترش دهند و خداوند به پاداش این تلاش می فرماید کسی که در راه کسب علم برای رضایت خداوند از دنیا برود اجر یک شهید را دارد.

 

 امام جمعه سربیشه با بیان این که گروه دوم از شهدای عام، کارگرانی هستند که برای طلب روزی حلال خانواده خود از خانه بیرون می روند و در مسیر بازگشت به خانه از دنیا می روند، افزود: خداوند برای کسی که در راه کسب رزق حلال تلاش می کند اجر یک شهید را قرار می دهد.

 

حجت الاسلام سنجری با بیان این که گروه سوم از شهدای عام، محبان اهل بیت(ع) و تلاشگران عرصه ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) هستند، ادامه داد: آیات قرآن برای شهدا اوصاف زیادی را بیان می کند و می فرماید شهدا برترین انسان های عالم هستند و شما فکر نکنید که این شهدا مرده اند بلکه آن ها زنده هستند و در نزد پروردگارشان روزی می خورند.

 

وی افزود: وقتی شهید به شهادت می‌رسد خداوند تمامی گناهان او به جز حق الناس را بخشیده و او را وارد بهشت کرده و از نعمت های بیکران خود بهره مند می کند.

 

امام جمعه سربیشه با اشاره به این که خون شهدا، اسلام و ارزش های اسلامی را در جامعه بیمه می کند، تأکید کرد: تا زمانی که فرهنگ شهادت در جامعه زنده باشد ارزش های اسلام هم در جامعه زنده خواهد بود.

 

حجت الاسلام سنجری از نسل جوان به خصوص دانشجویان درخواست کرد با زندگی شهدا به ویژه شهدای هم سن و سال خود آشنا شده و سبک زندگی شهدا را در زندگی خود به کار بندد زیرا شهدا اهل هدایت هستند و الگو برداری از زندگی آن ها می تواند انسان را در مسیر هدایت الهی قرار دهد./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات