۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۲۳۳۳۷۸
مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان:

بسیج اساتید نقش مهمی در مقابله با جنگ نرم دشمن دارد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: بعد از اعلام خطرتهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن از سوی رهبرمعظم انقلاب، فرماندهی مقابله با جنگ نرم دشمن به اساتید دانشگاه محول شد.
عليرضا احسان‌دوست مسؤول سازمان بسيج اساتيد استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، علیرضا احسان‌دوست مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان شب گذشته در دیدار با آیت الله نمازی نماینده ولی‌فقیه در کاشان، پیروی از رهبر معظم انقلاب و دفاع از ولایت را وظیفه بسیج اساتید دانشگاه دانست و گفت: به همین علت بسیج اساتید هیچگاه در دولت ها هضم نشده است.

 

وی بر پیروی عملی بسیج اساتید از منویات رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و با اشاره به مطرح شدن ایجاد تمدن نوین اسلامی از سوی معظم له یادآور شد: چند سالی است سمت و سوی کلان بسیج اساتید دانشگاه ها به سمت و سوی مجموعه علمی‌کشور است.

 

به گفته وی بسیج اساتید نیز به مانند سایر اقشار بسیج کشور با عملکرد خوبی که به لحاظ کمی و کیفی داشته توانسته است کمک های درخور توجهی برای نظام جموری اسلامی داشته باشد.

 

احسان‌دوست همچنین با اشاره به این که بسیج اساتید نقش موثری در حوزه دانشگاهی داشته است تصریح کرد: بسیج اساتید دانشگاه ها با حفظ اصول حاکم بر بسیج اساتید در فرصت های به وجود آمده انعطاف‌های لازم را داشته است.

 

وی با اشاره به اعلام تحول در علوم انسانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: طی سال های اخیر بسیج اساتید دانشگاه ها فعالیت قابل توجهی در این بخش داشته است.  

 

مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان یاد آور شد: امروز توسعه تشکیلاتی به عنوان یک اصل مورد توجه بسیج اساتید استان اصفهان قرارگرفته است و آن را در دستور کار خود قرار داده است.   

 

احسان‌دوست در بخش دیگری از سخنان خود با بررسی وضعیت بسیج اساتید دانشگاه های استان اصفهان، آمار جمعیت بسیج اساتید دانشگاه های کشور را 40 هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: از این تعداد 3 هزار نفر از اساتید برجسته دانشگاه در مجموعه بسیج استان اصفهان سازماندهی شده اند.

 

وی با اشاره به فعالیت های بسیج اساتید دانشگاه های استان اصفهان در بخش های شجره طیبه صالحین و حوزه های معرفت دینی، اخلاقی، معنوی و بصیرتی گفت: تمامی این فعالیت ها در چارچوب یک نظام نامه آموزشی از سوی بسیج اساتید استان اصفهان در حال ارائه است.

 

به گفته وی، بسیج اساتید استان اصفهان طی دو سال گذشته ضمن برگزاری دوره های عمومی و تخصصی در استان اصفهان و استان های تهران و مشهد موفق شده است 5 هزار استاد دانشگاه را به عنوان مدرس جنگ نرم تربیت کند.

 

مسؤول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان همچنین از برگزاری کرسی های نقد و نظر در حوزه علمی و پژوهشی به عنوان یکی دیگر از فعالیت های بسیج اساتید استان اصفهان نام برد و افزود: برگزاری کرسی های نقد و نظر با بررسی نظریه های غربی و تولید نظریه های جدید و براساس استانداردهای آموزش عالی برگزار می شود.

 

لازم به ذکر است در این دیدار افزون بر مسؤولان بسیج اساتید شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنر و بادرود رؤسای این دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این شهرستان ها نیز حضور داشتند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات