۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۲۳۳۰۴۲
آیت الله صافی در دیدار رییس دانشگاه آزاد اسلامی:

انتظار داریم به مسائل اخلاقی و مذهبی در دانشگاه آزاد بیشتر توجه شود

خبرگزاری رسا ‌ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر این که انتظار داریم در دانشگاه آزاد اسلامی به مسائل اخلاقی و مذهبی بیشتر توجه شود، گفت: فلسفه اصلی و اولی این دانشگاه این بود که از نظر علمی و اخلاقی نسبت به سایر دانشگاه ها سرآمد باشد.
ديدار رييس دانشگاه آزاد اسلامي با آيت الله صافي

 به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان وی، عصر امروز با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دیدار کرد.


حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در این دیدار گفت: فلسفه اصلی و اولی این دانشگاه این بود که از نظر علمی و اخلاقی نسبت به سایر دانشگاه ها سرآمد باشد و بتواند خلأ علمی و مذهبی که قبل از انقلاب در دانشگاه بود را پر کند.



این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به هدف بزرگانی که این نیّت خیر را داشته اند یادآورشد: کسانی که از اول این دانشگاه را تأسیس نمودند، مانند جناب آقای رفسنجانی، غرض اصلی ایشان این بود که از نظر علمی نسبت به دانشگاه های کشورهای دیگر نمونه باشیم و محتاج بیگانگان نشویم. اقتدار علمی و اخلاقی را همیشه منظور داشتند، مخصوصاً مطالب اخلاقی و مذهبی باید در این دانشگاه همیشه منظور مسئولان دانشگاه باشد و ما غیر از این انتظاری نداریم.



اگر کمبودهایی در این زمینه ها بوده با همّت شما و همکاران محترمتان برطرف شود و روز به روز به پیشرفت های بزرگ علمی و دینی نایل شوید.



این مرجع تقلید در بخش دیگری از بیانات خود ضمن اشاره به اهمیت انتخاب اساتید در دانشگاه ها افزود: سعی کنید بهترین اساتید را انتخاب نمایید که هم از نظر علم و هم از نظر اخلاق نمونه و الگو باشند.



مرجع عالیقدر با توجّه به اینکه بیش از یک میلیون دانشجوی این دانشگاه هستند یادآورشد: مطلب بسیار مهم است. تربیت علمی و اخلاقی اینها در دست شماست که باید خیلی نسبت به تربیت آنها مواظب و حسّاس باشید. اینها همه فرزندان امام زمان علیه السلام هستند. کاری کنید که قلب مقدّس آن حضرت از شما راضی باشد.



این مرجع تقلید در پایان این دیدار با تشکر مجدد از حاضران در جلسه تصریح کرد: من برای شما و همکارانتان دعا می کنم که همیشه در انجام وظایف خود و مقاصد بالایی که دارید موفق باشید. /924/د102/ج
 

ارسال نظرات