۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۶
کد خبر: ۲۳۲۹۰۹
سخنران حرم رضوی مطرح کرد؛

تاکید قرآن بر مسأله معاد

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم مطهر رضوی به تبیین مسأله معاد پرداخت و گفت: مرگ و معاد به طور مکرر در قرآن کریم بیان و بر آن تاکید فراوان شده است.
قبر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام شریعت زاده، استاد حوزه علمیه شامگاه پنجم آذر در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: شرط ایمان به کتاب های آسمانی تورات، انجیل و قرآن کریم این است که تحریف نشده باشند، اما خرافات موجود در تورات و انجیل مانع پذیرش آن ها می شود، در حالی که قرآن کریم از  هرگونه دخل و تصرفی محفوظ مانده است.
 
وی با اشاره به نشانه های واقعی تقوا در قرآن گفت: کسانی که به دنبال تقوا و بهره مندی کامل از زندگی هستند، همه نشانه های آن در قرآن کریم، کتابی که پشت سرآن محمد(ص) هست، وجود دارد.
 
سخنران حرم مطهر رضوی تصریح کرد: قرآن کریم برای آشنایی بیشتر آخرت دو مورد را به طور مکرر بیان کرده است؛ اولین مورد مسأله مرگ است که خداوند با بیان تکرارآمیز آن به همه انسان ها چه خوب چه بد یادآوری می کند که مرگ را پیش رو دارید و خود را برای قیامت آماده کنید.
 
حجت الاسلام شریعت زاده افزود: مسأله دوم معاد است که به انسان زنده شدن دوباره او را پس از مرگ و بیرون آورده شدنش را یادآور می شود.
 
وی با اشاره به این که غصه و حسرت پس از انجام هرکاری بی فایده است، ابراز کرد: از آن جا که یکی از اسامی قیامت یوم الحسرة است، در این روز همه انسان ها چه نیکوکاران چه بدکاران حسرت می خورند؛ بدکاران حسرت خالی بودن پرونده اعمال ن و نیکوکاران حسرت این که کاش زاد و توشه اعمال شان پربارتر بود را می خورند.
 
حجت الاسلام شریعت زاده عنوان کرد: سخت از نگاه امیرمومنان علی(ع) سرازیر شدن به قبر است که خیلی سخت است انسان هرآنچه را جمع کرده باید بگذارد و برود، و سخت تر از آن نیز بادست خالی سرازیر شدن به قبر است.
 
وی با تاکید بر بیدار و آگاه زندگی کردن به حدیثی از کتاب نهج البلاغه اشاره گفت و افزود: «گوارا باد زندگی برای کسانی که همواره به یاد آخرت هستند» کسانی که می گویند: در این دنیا ماندنی نیستم اینجا فانی است، خانه آخرت را باید آباد کرد و همیشه به دنیال زیاد کردن زادو توشه خود هستند./1308/پ202/ب4
ارسال نظرات