۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۳۲۶۴۸
آیت‎الله موسوی جزایری:

عزادار واقعی در پی احیای دین است/ اقدامات شیعیان افراطی به اسلام ضربه می‌زند

خبرگزاری رسا ـ آیت‎الله موسوی جزایری گفت: برخی با انجام دادن کارهایی مانند قمه زنی و حرکت‎های مشابه سبب ضربه زدن به مذهب می‏شوند و کشورهای غربی نیز این حرکت‌ها را نشان خشونت در اسلام به ویژه در تشیع معرفی می‌کنند.
آيت الله موسوي جزايري

آیتالله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولیفقیه در استان خوزستان در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به خطر جریانهای افراطی در شیعه، گفت: این گروهها با عنوانهایی مانند ارادت زیاد به اهلبیت(ع) مشغول دشمن تراشی برای شیعیان هستند.

 

وی با بیان این‏که با تحریک دیگران نمیتوانیم به هدف خود برسیم، ابراز داشت: کسی با لعنت کردن و فحش دادن طرف مقابل خود نمیتواند به هدف دلخواه برسد و کسی را هم نمی‏تواند هدایت کند، در قرآن کریم نیز چنین مسألهای بیان نشده است.

 

آیتالله موسوی جزایری با اشاره به این‏که قرآن کریم میفرماید مردم را با حکمت و زبان خوش به دین دعوت کنید، اظهار داشت: باید مردم را با اظهار لطف، منطق صحیح و محبت به دین دعوت کرد و این چنین روشی از سیره پیامبران الهی و اولیای خدا است.

 

نماینده ولیفقیه در استان خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: اگر شما به طرف مقابل خود فحش و ناسزا بگویید، دور از ذهن نیست که آن طرف مقابل هم به شما اهانت کند و ناسزا بگوید و همین مسأله سبب فاصله گرفتن و عدم اتحاد با یکدیگر می‏شود.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‏که برخی از افراد شعائر اسلامی را اشتباه فهمیدهاند، ابراز داشت: برخی با انجام دادن کارهایی مانند قمه زنی و حرکتهای مشابه سبب ضربه زدن به مذهب می‏شوند چرا که کشورهای غربی این حرکت را نشان خشونت در اسلام به ویژه در تشیع می‏دانند.

 

آیتالله موسوی جزایری با تأکید بر این‏که اینگونه حرکات وهن مذهب است، اظهار داشت: این کار آنها سبب شده است که دین اسلام و مذهب شیعه در اذهان عمومی دنیا جلوه بدی داشته باشد و این یعنی وهن مذهب.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: عزادار واقعی امام حسین(ع) کسی است که دین حضرت را احیا و آنرا به طور صحیح در جهان تبلیغ کند، نه این‏که با کارهایش به عنوان عزاداری به اسلام ضربه زند./922/پ202/ب4

ارسال نظرات