۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۳۲۴۶۶
رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

معرفت معنوی و آگاهی اساس اصلاح امور جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی با بیان این که کسب معرفت معنوی و آگاهی اساس اصلاح امور جامعه محسوب می شود، گفت: کارگزاران و متولیان بخش های مختلف کشور می بایست علم و معرفت را به عنوان پیش شرط های پذیرش مسؤولیت به صورت توأم داشته باشند.
حجت الاسلام نورالله قدرتي - رييس كل دادگستري خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید تعزیرات حکومتی استان که با حضور علی جمشیدی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تعزیرات حکومتی کشور و شمار دیگری از مسؤولان کشوری و استانی در بجنورد برگزار شد، با بیان این که تعزیرات حکومتی سازمانی ناظر بر جریان اقتصادی کشور از حیث تولید و توزیع است، اظهار داشت: تاکنون اقدامات این سازمان برای تنظیم بازار و تسهیل شرایط کسب و کار بسیار مؤثر بوده است.  

 

وی معرفت معنوی و علم را شرط اول در انجام درست کارها دانست و با تأکید بر رعایت این دو عامل در کارها، خاطرنشان کرد: کسب معرفت معنوی و آگاهی اساس اصلاح امور جامعه محسوب می شود و به همین خاطر نیز لازم است کارگزاران و متولیان بخش های مختلف کشور علم و معرفت را به عنوان پیش شرط های پذیرش مسؤولیت به صورت توأم داشته باشند.

 

حجت الاسلام قدرتی همچنین با تأکید بر رعایت این عوامل با شعار صداقت در تعزیرات حکومتی استان، تصریح کرد: داشتن خلوص نیت در کارها باعث موفقیت و پیشرفت در امور می شود.

 

وی با بیان این که سازمان تعزیرات حکومتی مدافع حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در کشور محسوب می شود، افزود: البته در زمینه قوانین و دستورالعمل های موجود در این بخش کاستی ها و نواقصی وجود دارد که باید این موارد رفع شوند.

 

حجت الاسلام قدرتی نظارت بر جریان اقتصادی کشور از نظر تولید و مصرف را یکی از رسالت های سنگین موجود در کشور دانست که بر عهده سازمان تعزیرات حکومتی بوده و فعالان این سازمان نیز تاکنون به خوبی از عهده آن برآمده اند.

 

وی با اشاره به این که متأسفانه برخی مواقع خود تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نظم بازار را به هم می ریزند، افزود: باید با افزایش آگاهی افراد از قوانین مانع از بی نظمی در روند بازار یک جامعه اسلامی شد.

 

حجت الاسلام قدرتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام انتصابات جدید در دستگاه ها و نهادهای استان خراسان شمالی، تصریح کرد: برگزاری مراسم های پر زرق و برق تودیع و معارفه مدیران ارزش چندانی ندارد و حتی اگر برای مدیری این آیین نیز برگزار نشد نباید دلخوری و ناراحتی پیش آید چرا که اصل موضوع در این میان انجام رسالت و وظیفه محوله است.

 

علی جمشیدی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تعزیرات حکومتی کشور نیز در این آیین با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز تشکیل بسیج مستضعفان و هفته بسیج، اظهار کرد: آرامش و امنیت امروز ایران اسلامی مرهون فداکاری ها و ایثارگری رزمندگان و بسیجیان در دوران دفاع مقدس و سال های پس از آن است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که اکنون 193 شهرستان کشور فاقد اداره تعزیرات حکومتی هستند، اضافه کرد: تلاش می شود در کنار راه اندازی این ادارات، در مجموعه تعزیرات حکومتی ضمن توجه بیشتر به سلامت اداری، زمان رسیدگی به پرونده ها نیز کاهش یابد.

 

گفتنی است، در این آیین از زحمات سیدمحمدمهدی مهاجریان مقدم، مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی استان خراسان شمالی قدردانی و داریوش جودکی به عنوان مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی استان معرفی شد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات