۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۳۲۴۴۵
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی:

استقبال علما از کنگره نقد جریان‌های تکفیری مرهون محوریت مرجعیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر شبکه جهانی ولایت برگزاری کنگره جهانی جریان‎های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام را بسیار حائز اهمیت خواند و آن را نشانه دید کلان مراجع شیعه به مسائل جهانی و تحولات بین‌المللی دانست.
حجت الاسلام سيدمحمد حسيني قزويني، ‌رييس مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسین حسینی قزوینی، دبیر علمی کمیسیون ریشه یابی افکار تکفیری در کنگره جهانی جریانهای افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا که در حاشیه برگزاری این کنگره انجام شد، نتیجه اجتماع بزرگ علمای اسلام را مثبت و تأثیرگذار پیش‌بینی کرد.

 

مدیر شبکه جهانی ولایت گفت: برگزاری کنگره جهانی نقد جریانهای افراطی و تکفیری در شهر قم که پایتخت مذهبی و فقهی شیعه است، از اهمیت بسیاری برخوردار و نشان‌گر دید کلان مراجع شیعه به مسائل جهانی و تحولات بین المللی است.

 

وی در ادامه افزود: حضور مرجعیت شیعه در رأس برگزاری کنگره فوق الذکر یکی از جهات حائز اهمیت است که سبب شده این کنگره وجهه‌ای صرفا علمی پیدا کرده و علمای بلاد به صورت حداکثری در آن حضور یابند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی خاطرنشان کرد: استقبال عجیبی که علمای بلاد از 83 کشور در کنگره جهانی نقد جریانهای افراطی و تکفیری به عمل آوردند، تا به حال سابقه نداشته است و امیدواریم تا ماه‌های دیگر نتیجه‌ای مثبت و تأثیرگذار داشته باشد.

 

وی تأکید کرد: موقعیت بحرانی کنونی که امنیت منطقه و نیز مسلمانان جهان از سوی گروهک‌هایی همچون داعش به خطر افتاده است، یکی از اسباب استقبال علما و بزرگان اسلام از کنگره نقد جریانهای افراطی و تکفیری است و این دید کلان و اقدام به موقع مراجع شیعه را می‌رساند.

 

دبیر علمی کمیسیون ریشه یابی افکار تکفیری در پایان گفت: اهل‌سنت عراق تا کنون می‌پنداشتند که اگر حکومت شیعی از بین رود، حکومت بهتری جایگزین آن می‌شود اما بحران کنونی آنان را به این باور رساند که ترحم و وجدانی اگر باشد نزد همان شیعیان است؛ وهابی‌ها صاحب حکومتی شوند، به زن و بچه شیعه و اهل‌سنت رحم نخواهند کرد./997/ت302/ی

ارسال نظرات