۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۳۱۸۳۴
مسؤول اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

آموزش و پرورش بدون توجه به فرهنگ و اخلاق کارایی لازم را ندارد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که آموزش و پرورش مهم ترین بستر نیازمند به فرهنگ و اخلاق است، گفت: بدون توجه به اخلاق و فرهنگ آموزش و پرورش کار آیی لازم را ندارد.
آموزش و پرورش بدون توجه به فرهنگ و اخلاق کارایی لازم را ندارد

حجت الاسلام علی حسینی، مسؤول اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که اخلاق و فرهنگ مهم ترین بستر برای آموزش و پرورش هستند، گفت: آموزش و پرورش بدون اخلاق و فرهنگ کارآیی لازم را ندارد.

 

وی افزود: مهم ترین هدف آموزش و پرورش این است که دانش آموزانی پایبند به اخلاق و فرهنگ در جامعه تربیت کند که اگر به این رسالت خود بی توجه باشد نخواهد توانست در انتقال مفاهیم فرهنگی به قشر نوجوانان که سرنوشت ساز ترین جایگاه را در توسعه کشور دارند موفق باشند.

 

مسؤول اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به این که متاسفانه در سال های اخیر به بعد آموزشی، آموزش و پرورش بیشتر از بعد تربیتی آن توجه شده است، ادامه داد: اولیت اول نظام آموزش تربیت به ویژه تربیت اسلامی است که اگر آموزش و پرورش در این زمینه عملکرد خوبی نداشته باشد با نظام های موزشی غربی و سکولار هیچ تفاوتی نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش سعی کرده با برگزاری مسابقات مختلف دینی از جمله مسابقه از اذان، اقامه، نماز، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و در قالب کتاب های احکام سعی کرده جوانان و نوجوانان را از همان سنین کودکی با احکام دینی آشنا کند.

 

وی افزود: احداث مدارس قرآنی و آموزش روخوانی قرآن کریم و آشنایی با تفسیر قرآن رکیم هم توانسته تا حدود زیادی در نشر معارف دینی در میان دانش آموزان موفق باشد.

 

مسؤول اداره قرآن وعترت آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که در حق دانش آموزان مناطقی مرزی و عشایری کم کاری هایی صورت می گیرد، ادامه داد: باید معلمان و مربیان این مناطق اهتمام بیشتری به آموزش احکام و دستورات دین به این دانش آموزان محروم و دور از مرکز داشته باشند.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این که اولین گام در اسلامی شدن آموزش و پرورش خراسان جنوبی اسلامی شدن محتوای کتاب های درسی است، گفت: اقداماتی که در این زمینه در سال های اخیر انجام شده بسیار خوب است ولی این اقدامات باید افزایش یافته و بهتر است در کتاب های درسی شخصیت ها با حجاب اسلامی برای کودکان و دانش آموزان طراحی شوند.

وی ادامه داد: باید آموزش و پرورش و معلمان به نحوی دانش آموزان را نتربیت کنند که احکام دینی ملکه ذهن آنها شود تا به آن پایبند باشند و در مقابل باید خانواده ها هم در این زمینه معلمان را یاری کنند.

 

مسؤول اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به این که معلمان پرورشی باید در زمینه های مختلف دینی دوره های آموزشی ببیند، ادامه داد: معلمی که با احکام و دستورات دین آشنا نباشد نخواهد توانست عامل خوبی به این دستورات بوده و دانش آموزان را هم در این مسیر هدایت کند./968/ت303/ب

ارسال نظرات