۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۲۳۱۵۳۴
استاد حوزه و دانشگاه:

جهانی شدن پیام کربلا مرهون روشنگری‌های امام سجاد است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام گنجی با بیان این‌که با پیام رسانی حضرت زین العابدین(ع) کربلا یک چهره جهانی شد، بیان داشت: اگر امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) نبودند واقعه کربلا به گوش جهانیان نمی‌رسید.
شهادت امام سجاد(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام گنجی، استاد حوزه و دانشگاه در مراسم سخنرانی دعای توسل مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که کربلا دارای دو چهره است، ایثار، شهادت و از خود گذشتگی را چهره نخست و چهره دوم را پیام رسانی دانست.

 

وی گفت: چهره ایثار، شهادت و از خود گذشتگی را یاران امام حسین(ع) در واقعه کربلا نشان دادند؛ ولی چهره پیام رسانی این واقعه را امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بر عهده داشتند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که با پیام رسانی حضرت زین العابدین(ع) کربلا یک چهره جهانی شد، بیان داشت: اگر امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) نبودند واقعه کربلا به گوش جهانیان نمی‌رسید.

 

وی افزود: امام سجاد(ع) با سخنان و خطبه‌های آتشین خود شهر شام را که معاویه چندین سال برای دشمنی مردم آن شهر با اهل‌بیت(علیهم السلام) تلاش کرده بود، زیر و رو کردند.

 

حجت‌الاسلام گنجی با تأکید بر این‌که پیام رسانی حضرت سجاد(ع) پایه‌ها حکومت یزید را لرزاند، بیان داشت: سخنان امام(ع) به قدری در مردم شام اثرگذار بود که یزید سه روز از کاخ خود به سبب ترس کشته شدن از سوی مردم خارج نمی‌شد.

 

وی تصریح کرد: روشنگری امام چهارم(ع) مردم را بیدار و کاخ یزید را ویران کرد، به گونه‌ای که پس از این روشنگری و تبیین امام سجاد(ع) حکومت یزید که معاویه سال‌ها برای تشکیل آن تلاش کرده بود ویران و نابود شد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که امام زین العابدین(ع) فرهنگ امامت و ولایت را وارد شام کردند، بیان داشت: امام(ع) با سخنان خود آبروی خاندان ابوسفیان را بردند.

 

وی یادآور شد: حتی وقتی امام سجاد(ع) می‌خواستند به بالای منبر رفته و سخنرانی کنند، یزید می‌گوید «این فرد از منبر پایین نمی‌آید مگر این‌که آبروی خاندان ابوسفیان را ببرد»./993/پ202/ف

ارسال نظرات