۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۳۱۰۳۴
حجت الاسلام سالک خبر داد؛

آمادگی مجلس برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی دینی/ لزوم تاسیس کارگروه نظارت بر مسائل فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از آمادگی مجلس به منظور حمایت از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی کشور خبر داد و تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی برای انجام کارهای خود به یک کارگروه نظارتی قوی نیاز دارد
حجت الاسلام احمد سالک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد سالک کاشانی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در اجلاس دبیران شورای فرهنگ عمومی کشور که امروز پیش از ظهر در هتل لاله تهران برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب فرهنگ را مظلوم عنوان کردند، درباره فرهنگ حرف زیاد زده شده اما عمل نشده است که دلیل آن هم عدم انسجام است.

 

وی با اشاره به ضرورت ایفای نقش اساسی حاکمیت در حوزه فرهنگ عنوان کرد: بر اساس اصل 8 قانون اساسی با تکیه بر مبانی عقلی و فکری در زمینه فرهنگ عمومی باید نگاه عمیق‌تری داشت به خصوص در راستای مطالبات امام راحل و مقام معظم رهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه سیاستگزاری، هدایت و نظارت بر فرهنگ عمومی را دارد.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه بیان داشت: برای سامان دادن به فرهنگ عمومی باید از سه طریق یادگیری، فرهنگ‌پذیری دینی و جامعه پذیری وارد شد فرهنگ عمومی وظیفه دارد صفات اخلاقی را از طریق فطری یا اکتسابی در جامعه شکوفا کند و با ترویج سبک زندگی دینی از گسترش سبک زندگی غربی جلوگیری کند.

 

حجت الاسلام سالک با اشاره به الگو کردن کشور در جهان گفت: اگر بخواهیم کشور ما به عنوان الگوی فرهنگی در جهان مطرح شود باید مدیران در این عرصه با معیارهای دقیق و صحیح گزینش شده انظباط و وجدان کاری داشته باشند.

 

وی با اشاره به این‌که توجه به خرد جمعی داشتن مساله مهمی است، اظهار داشت: سیاستهای فرهنگی باید قانونمند شده و در این زمینه حتی زیر ساخت‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی و نیز قانون، اخلاقیات و سایر مسائل فرهنگی شده و این فرهنگ‌سازی یعنی شناخت، فهم و عمل به قانون باید از مدیران آغاز شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی با اشاره به این‌که جنگ نرم دست‌کاری کردن ذهن آحاد مردم انسانها است، بیان داشت: شورای فرهنگ عمومی باید از طریق فعالیتهای فرهنگی مردمی درباره جنگ نرم که ذهنیت انسانها را دست‌کاری می‌کند تفکر و برنامه‌ریزی و مقابله داشته باشد.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این‌که مجلس آمادگی حمایت از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی دارد، ابراز کرد: شورای فرهنگ عمومی برای انجام کارهای خود به یک کارگروه نظارتی قوی نیاز دارد تا فرمایشات مقام معظم رهبری را در زمینه فرهنگ به انجام رساند در این زمینه مجلس آمادگی حمایت دارد.

 

وی افزود: شما باید یک کارگروه برای کشف فرهنگ دینی در قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه تشکیل دهید، ما باید قومی را بسازیم که خدا را دوست داشته و خدا نیز آنها را دوست باشد باید در این زمینه فکر کنیم چگونه کار را به سرانجام برسانیم.

 

حجت الاسلام سالک با تاکید بر این‌که یک روز در سال را به نام روز امربه معروف و نهی از منکر در تقویم ثبت شود، گفت: در زمینه فضای مجازی در شورای عالی مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد باید سرمایه‌گزاری ویژه صورت گیرد که کمیسیون فرهنگی مجلس آمادگی حمایت دارد.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مثل امام و رهبری مثل خانه خدا است؛ ما باید به طواف خانه خدا برویم از او اطاعت و تبعیت داشته باشیم مبادا او به طواف ما بیاید که بسیار برای ما بد می‌شود./807/پ202/ج

ارسال نظرات