۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۲۳۰۹۴۳
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(157)

مرکز تحقیقاتی نور نماد عینی وحدت حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ معاون ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور ضمن تشریح فعالیت های این مرکز خواستار ارتباط بیشتر رسانه ها با این مرکز شد و گفت: این مرکز نماد عینی وحدت حوزه و دانشگاه دانست.
مرکز تحقیقاتی نور نماد عینی وحدت حوزه و دانشگاه است

معاون ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور با حضور در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا ضمن تشریح فعالیت های این مرکز گفت: مرکز تحقیقات و کامپیوتری نور بیش از بیست وپنج سال است که به دستور رهبر معظم انقلاب تاسیس شده است.

 

وی ماموریت اصلی این مرکز را تسهیل دسترسی به منابع علوم اسلامی با استفاده از فن آوری های نوین عنوان کرد و بیان داشت: این مرکز در مدت عمر خود با تولید نرم افزار های مختلف نقش بسزایی در این زمینه داشته است؛ در مجموع تمام فعالیت ها حاصل همکاری دو قشر حوزه و دانشگاه می باشد بتابراین این مرکز نماد عینی وحدت حوزه و دانشگاه است.

 

معاون ارتباطات مرکز کامپیوتری نور افزود: در همین راستا تا کنون چهارصد عنوان نرم افزار تولید شده است؛ مفتخریم که از لحاظ کیفیت بهترین محصولات را به بازار عرضه می کنیم، در واقع یک پژوهشگر با در اختیار داشتن نرم افزارهای نور می تواند بخش مهمی از منابع اصیل اسلامی را در اختیار داشته و از این حیث بی نیاز باشد.

 

وی درباره اقدامات این مرکز در آینده توضیح داد: ما از یک سو به روز رسانی نرم افزار های موجود را در آینده کاری خود داریم؛ و از سوی دیگر با توجه به به دست آوردن منابع جدید اقدام به تولید نرم افزار هایی جدید خواهیم کرد؛ از جمله آنها کتابخانه مهدویت است که در نوع خود در زمینه معصومین بی نظیر است.

 

معاون ارتباطات مرکز کامپیوتری نور با اشاره به نقاط قوت این مرکز خاطر نشان کرد: یکی از مزیت های این مرکز دارا بودن پایگاه داده قوی و موتور جست وجویی است که منحصر به خود مرکز بوده و همچنین ابزار های پژوهشی که در نرم افزار ها به کار رفته به نوع خود منحصر به فرد است؛ اما به هر حال کارهای بشر بدون نقص نیست و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم.

 

وی در بیان علت برخی نقص های موجود، گفت: برخی از آن ها به خود ما بر می گردد و بعضی هم به فرهنگ عمومی مربوط می شود؛ شاید بیشترین مشکل کار ما در یک برهه زمانی تعیین قیمت بود، اما در حاضر مشکل ما تعدد محصولات است که اگر کسی بخواهد تمام محصولات ما را تهیه کند مجبور است حجم زیادی لوح فشرده تهیه کند، که ما تا حدی توانسته ایم این مشکل را با استفاده از فضای مجازی حل کنیم./810/پ200/ف

ارسال نظرات