۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۲۳۰۴۲۹
مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب:

تررویج فرهنگ مطالعه در جوامع اسلامی ضرورت دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب گفت: بسیاری از ما با حسرت از کتابخوانی سایر جوامع یاد می‌کنیم در حالی‌که میراث کتابخوانی به ما تعلق داشته است.
حجت‌الاسلام محمد رضا زائري، مدير عامل مجموعه فرهنگي شهداي انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب امروز در نشست خبری سومین جشنواره فرهنگی روشنا با تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: سبک زندگی که مقام معظم رهبری از زاویه تمدن سازی اسلامی به آن توجه دارند، از مهم‌ترین محورهای جدی است که باید به آن بپردازیم.

 

وی افزود: اقامه عزای امام حسین(ع) مختص به کشور ما نیست، بلکه آئینی جهانی است. امروز مردم زندگی سعادتمند را در دستگاه امام حسین(ع) جستجو می کنند، امت اسلام به نوعی عزاداری های حسینی را زمینه‌ساز ظهور امام زمان(ع) می دانند.

 

مدیرمجموعه فرهنگی شهدای انقلاب با اشاره به این‌که افراد با گرایش‌های مختلف در عزاداری امام حسین(ع) شرکت می‌کنند، عنوان کرد: عموم جامعه با گرایش‌های متفاوت و مواضع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی متناقض و متفاوت اما با اشتراک محبت به امام حسین(ع) در مجالس عزادای آن حضرت شرکت می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام زائری با اشاره به ترویج سبک زندگی حسینی در ایام ماه محرم اظهار داشت: با توجه به علاقه‌ای که همه به امام حسین(ع) داریم، انتخاب موضوع سبک زندگی حسینی طببیعی بوده و بسیار اهمیت دارد، از این رو باید تمام ابعاد زندگی همگان را در بر‌گیرد.

 

وی درباره کتاب زندگی حسینی که یکی از محورهای مسابقه جشنواره فرهنگی روشنا است، گفت: در کتاب زندگی حسینی محورهای مختلفی در غالب 17 یاداشت مطرح شده است که در بخش‌های مختلف آن به عادات و آداب مردم در عزاداری‌ها پرداخته است.

 

مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب با اشاره به این‌که احیای مکتب اهل‌بیت(ع) در مجالس عاشورایی وظیفه همگانی است، بیان داشت: در مسیحیت صرفا روحانیت وظیفه تبلیغ دارد، اما در اسلام علاوه بر روحانیت، ترویج و تبلیغ وظیفه همگانی است، که در کتاب زندگی حسینی به شیوه و مدل این مسأله مطرح شده است.

 

حجت‌الاسلام زائری با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام اظهار داشت: اگر چه اصالت دین اسلام آن را حفظ می‌کند، اما دستور الهی است که مسلمانان برای حفظ دین تلاش کنند با توجه به تهدید و تهاجم دشمن باید انتقال ارزش‌ها از راه نظام آموزشی صورت گیرد.

 

وی با اشاره به این‌که در گذشته موضوع کتابخوانی از عادات و سنت های پسندیده دز زندگی ایرانی اسلامی بوده و باید آن را برجسته کرد، ابراز داشت: بسیاری از ما با حسرت از کتابخوانی سایر جوامع یاد می‌کنیم در حالی‌که میراث کتابخوانی به ما تعلق داشته است، امید است با ایجاد فرهنگ کتابخوانی حتی در مجالس امام حسین(ع) کتاب نقش پررنگی در زندگی ما پیدا کند. /807/پ202/ب3

ارسال نظرات