۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۳۰۱۴۷
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(34)

دولت بیش از حد به مذاکرات دل بسته است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمسیون اقتصادی مجلس شوری اسلامی با بیان این که به نظر می رسد دولت تدبیر و امید بیش از اندازه به مذاکرات هسته ای چشم دوخته است، این نگاه را دربردارنده پیامدهای منفی برای کشور ارزیابی کرد.
حجت الاسلام رجايي

حجت الاسلام رجائی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم گناباد با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، فعالیت و عملکرد دستگاه های اجرایی در زمینه تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با وجود گذشت حدود 9 ماه از ابلاغ این سیاست ها، را کند ارزیابی کرد.

 

وی با بیان این که مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی در حقیقت به دنبال ایجاد پتانسیل های قوی با پشتوانه این سرمایه ملی در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی و نیاز مردم ایران بوده اند، گفت: در شرایط فعلی علیرغم تلاش های دولت و مجلس در این زمینه به شرایط مطلوبی دست نیافته ایم.

 

وی اضافه کرد: دولت نیز برای خروج از رکود لایحه ای به مجلس داده است که امیدواریم با برررسی دقیق مجلس یک قانون خوبی داشته باشیم و از طرفی دولت هم در اجرای دقیق این قانون همت به خرج بدهد تا بتوانیم از رکود فعلی خارج شویم.

 

عضو کمسیون اقتصادی مجلس گفت: مذاکرات هسته ای را اگر به معنای توقف و چشم به خارج دوختن در نظر بگیریم یک اشتباه محض است، متاسفانه به نظر می رسد  که دولتمردان بیش از حد به نتایج مذاکرات چشم دوخته اند  و باید منطقی عمل کرد.

 

حجت الاسلام رجائی ادامه داد: یکی از شاخصه های اقتصاد مقاومتی صادرات است و اگر مذاکره کنندگان هسته ای با حفظ خطوط قرمز به این مهم دست پیدا نکنند در حقیقت باز هم سیاست اقتصاد مقاومتی دچار مشکل است.

 

وی همچنین با اشاره به این که اگر نتیجه مذاکرات مثبت و موفقیت آمیز باشد در بهبود شرایط اقتصادی می تواند اثر مثبتی داشته باشد و این حتی در شرایط اقتصاد مقاومتی نیز صادق خواهد بود، گفت : اگر ما فکر کنیم با این حرکت تمام مشکلات ما مرتفع خواهد شد یک نگاه واقع بینانه ای نداریم.

 

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی رویکردی  است که باید همه دولت ها داشته باشند و مساله حل مشکل هسته ای و رفع تحریم ها می تواند هم اثر مثبت داشته باشد و هم اثر منفی.

 

عضو کمسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه ما اگر از این شرایطی که پیش می آید استفاده کنیم و تولید خود را فعال کنیم به اقتصاد مقاومتی دست پیدا کرده ایم، گفت : اگر این وضعیت موجب برگشت ما به قبل شود و ما همان رفتار قبلی و تکیه بر سیاست نفتی خود داشته باشیم اثری مخرب و منفی برای ما خواهد داشت. /968/پ200/ج

ارسال نظرات