۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۲۳۰۱۰۴
معاون فرهنگی شهردار مشهد:

برای تحقق طرح های فرهنگی به پیوست اقتصادی توجه شود

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: همان گونه که هر طرح اقتصادی نیازمند پیوست فرهنگی است، برای تحقق طرح‌های فرهنگی نیز باید به پیوست اقتصادی توجه کرد تا ایده های موجود فعالان فرهنگی به عرصه عملیاتی تبدیل شود.
وحيد جليلي
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فناوری‌های فرهنگی و زیارت، وحید جلیلی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد روز گذشته در بازدید از مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت، گفت: در حال حاضر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در حال دور شدن از یکدیگر هستند، از این رو تحول محوری باید ایجاد نزدیکی هر چه بیشتر این دو حوزه باشد تا فضای فرهنگی از حالت انتزاعی فاصله گرفته و با مخاطب زنده و عام ارتباط برقرار کند.
 
معاون فرهنگی شهردار مشهد افزود: وجود مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت قوت قلبی را برای بنده ایجاد کرده است چرا که این رویکرد تحولی در بسیاری از طرح‌های شرکت‌های مستقر در این مرکز مشاهده می‌شود.

 

  وی با بیان این که محور دین اسلام مخاطب عام است، افزود: اگر ما ادعای پایبندی بر ارزش‌های دینی را داریم، باید بر مخاطبان عام تمرکز بیشتری داشته باشیم.

 

 جلیلی تصریح کرد: فعالیت فرهنگی نیازمند نگاهی پیامبرانه است؛ چرا که پیامبر اکرم(ص) همواره تلاش می‌کردند در سخت‌ترین شرایط نیز پیام خود را به عموم مردم ابلاغ کنند.

  

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به لزوم گسترش نگرش‌های فراگیر، اظهار کرد: تشکل‌ها و مراکز فرهنگی باید تمامی همت خود را در عملیاتی کردن ایده‌های خود و رساندن آن به مخاطبان معطوف کنند و به این نکته اهمیت دهند که همان گونه که هر طرح اقتصادی نیازمند پیوست فرهنگی است، برای تحقق طرح‌های فرهنگی نیز باید به پیوست اقتصادی توجه کرد تا ایده های موجود فعالان فرهنگی به عرصه عملیاتی تبدیل شود.

  

وی ادامه داد: امروزه تعاریف مختلفی از دین ارائه شده است، اما ما باید مزیت نسبی دین را مورد توجه قرار داد که بی‌شک این مزیت نسبی در کشور ما، انقلاب اسلامی است.

 

جلیلی با بیان این که بسیاری از محصولات و فناوری‌های فرهنگی قابلیت تولید در کشورهای دیگر را نیز دارا هستند، گفت: ما باید محصولی را وارد چرخه فرهنگی کشور بکنیم که مبتنی بر داشته‌های منحصر به فردِ خود، یعنی انقلاب اسلامی باشد.

 

معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تاکید کرد: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تا به ضلع سوم خود یعنی سیاست راه پیدا نکند، کامل نخواهد شد؛ چرا که همواره توسعه صنایع فرهنگی برتر دنیا در ذیل قدرت سیاسی صورت گرفته است.

 

وی بهره‌گیری از الگوی پیشرفت صنایع فرهنگی کشورهای دیگر را یکی از اقدامات مناسب جهت توسعه این صنعت در داخل کشور عنوان کرد و افزود: باید به یاد داشته باشیم که تمامی فعالیت‌های فرهنگی، الزاما دراز مدت نیست و می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند، نتایج خوبی را برای شهر زیارتی مشهد حاصل کرد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در پایان یادآور شد: اگر چه در حال حاضر صنایع فرهنگی مختلفی در مشهد وجود دارد، اما توسعه این صنایع نیازمند مطالعات پیمایشی و میدانی بیشتر است که در این میان به واسطه وجود بازارهای وسیع در کلانشهر زیارتی مشهد، می‌توان بسیاری از ایده‌های صنایع فرهنگی را مورد آزمایش قرار داد./820/د102/ب5

ارسال نظرات