۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۲۹۸۵۷
امام جمعه اهر:

وحدت‌نظر لازمه احیای جایگاه حقیقی مساجد است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: وحدت نظر متولیان فعالیت‌های فرهنگی و دینی جامعه، لازمه احیای جایگاه حقیقی مساجد است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر با انتقاد از رواج برخی بدعت‌های نادرست در عزاداری‌های دهه اول ماه محرم اظهار داشت: متولیان فرهنگی جامعه به ویژه حوزه‌های علمیه رسالت خطیری در مقابله با خرافه‌گری و بدعت‌گذاری‌ها بر عهده دارند.


وی از سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیأت‌های مذهبی خواست تا با برگزاری دوره‌های آموزشی و جلسات تخصصی نسبت به روشنگری‌های لازم اهتمام جدی داشته باشند و ادامه داد: سراسر نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بر پایه معنویت و عقلانیت بود، حال چرا باید خرافه‌گری وارد عزاداری‌های حضرت سیدالشهدا(ع) شود.


امام جمعه اهر با بیان این‌که وحدت نظر متولیان فعالیت‌های فرهنگی و دینی جامعه، لازمه  احیای جایگاه حقیقی مساجد است، تصریح کرد: همگرایی، هم‌اندیشی و پرهیز از اقدامات جزیره‌ای در امور فرهنگی و همچنین استقبال از طرح‌های ابتکاری و جذاب فرهنگی برای جلب نظر جوانان بایستی در اولویت قرار گیرد.


حجت الاسلام حاجی‌زاده همراهی و همکاری دستگاه‌های فرهنگی در حوزه فرهنگ را عامل ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها دانست و گفت: یکی از وظایف اصلی شورای فرهنگ عمومی سیاستگذاری در حوزه فرهنگ است، انتظار داریم با فعالیت مضاعف دستگاه‌های فرهنگی گامی عملی برای رفع دغدغه‌های فرهنگی رهبری برداریم.‌


وی با تأکید بر پرهیز از اقدامات عجولانه و غیرکارشناسانه در حوزه فرهنگ خاطرنشان کرد: با همفکری و وحدت نظر می توان اولویت‌های فرهنگی منطقه را در شورای فرهنگ عمومی بررسی و با کارشناسی و تحقیق میدانی مسائل و معضلات فرهنگی می توان راهکارهای مناسب و عملی ارایه کرد.


رضا صدیقی، فرماندار اهر نیز در سخنانی شورای فرهنگ عمومی را نهادی تخصصی برای سیاستگذاری‌های فرهنگی عنوان کرد و اظهار کرد: این شورا آمادگی دارد از برنامه‌های مختلف فرهنگی و فاخر شهرستان که بتواند در ارتقای فرهنگ عمومی شهرستان تأثیرگذار باشد حمایت کند.


وی با تأکید بر پرهیز از تنگ‌نظری در حوزه فرهنگ گفت: توجه به ارزش‌های والای اسلامی، حذف سنت‌های غلط رایج در جامعه، تشویق شهروندان بر حفظ سنت‌های اصیل برگرفته از فرهنگ غنی اسلامی مورد توجه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر قرار دارد.


همچنین مهدی زارعی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر در سخنانی مصوبات و برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی را محور فعالیت‌های فرهنگی و عامل ارتقای کیفی فعالیت‌های این حوزه دانست و گفت: شهرداری اهر بایستی در نصب یادمان‌ها و نامگذاری اماکن و معابر عمومی پس از طرح در شورای فرهنگ عمومی و تصویب آن اقدام کنند.


وی افزود: شوراهای اقماری وابسته به شورای فرهنگ عمومی شامل کمیسیون نامگذاری روزهای خاص، شورای مقابله با فرقه‌ها و جریان‌های انحرافی، شورای نظارت بر نصب مجسمه و یادمان در اماکن عمومی، شورای نظارت بر نامگذاری اماکن و معابر عمومی و شورای نظارت بر ساخت و طراحی اسباب بازی کودکان است./935/پ202/ب

ارسال نظرات