۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۲۹۸۱۳
کارشناس مسائل سیاسی:

اسلام برای خشکاندن ریشه بنیادگرایی آمده است

خبرگزاری رسا ـ میرزاده گفت: غرب با استفاده ابزاری از بنیادگرایان مرتجع منطقه و گروهک‌های تروریستی همچون داعش به دنبال ترویج اسلامی است که نسبت به ظلم ظالم بی‌تفاوت باشد.
داعش


مسعود میرزاده، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به تحرکات اخیر گروهک تروریستی داعش در منطقه و نقش ترکیه در ترویج تروریسم گروه‌های تکفیری، سلفی و وهابی در جنوب غرب آسیا اظهار داشت: ترکیه از حوادث اخیر منطقه به دنبال آن است که از آب گل آلود ماهی‌گیری کند.


وی خاطرنشان کرد: ترکیه در ابتدا با ائتلاف کشورهای غربی علیه داعش، مخالف بود. از سوی دیگر آمریکا برای قانع کردن ترکیه برای ورود به جنگ علیه تروریسم، حاضر شد امتیازاتی به ترکیه دهد. یعنی آمریکا به داعش چراغ سبزی نشان داده تا به شهر کوبانی که مرکز کردهای مخالف ترکیه است، حمله کند.


میرزاده تصریح کرد: ترکیه از این فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را کرده و مخالفان خود را به وسیله داعش نابود کرد که البته این استراتژی آمریکا و ترکیه یک بحث غیرانسانی بوده است، چراکه ترکیه مرزهای خود را به روی کوبانی بست و از طرفی داعش را برای حمله به مردم این شهر مدیریت کرد.


این کارشناس مسائل سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که مفهوم بنیادگرایی غربی بازگشت به عقب است، اظهار داشت: بنیاد گرایی یا همان سلفی‌گری درواقع یعنی بازگشت به دوران جاهلیت عرب است، بر همین اساس است که اسلام برای ساقط کردن همین بنیادگرایی آمد و پیامبر نور و رحمت را مبعوث کرد.


وی ادامه داد: جالب است در برخی از آیات قرآنی آمده که وقتی پیامبر اسلام (ص) به دنبال دعوت جاهلان به اسلام بودند، آنان می گویند؛ چون ما پدران خود را بر این آیین بت پرستی دیدیم، به شما ایمان نمی آوریم که در واقع این بنیادگرایی بازگشت به عقب و به عبارت بهتر ارتجاع عربی در منطقه است.


میرزاده با بیان این‌که اسلام برای خشکاندن ریشه بنیادگرایی آمده است، تصریح کرد: امروز به وضوح شاهد جنگ اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی(ص) در منطقه هستیم، غرب با استفاده ابزاری از بنیادگرایان مرتجع منطقه و گروهک‌های تروریستی همچون داعش به دنبال ترویج اسلامی است که نسبت به ظلم ظالم بی‌تفاوت باشد./935/ت302/ب3

 

ارسال نظرات