۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۲۲۹۷۸۱

اهدای مدال طلای قهرمان تیراندازی معلولان به انجمن خیریه یاس کرمان

خبرگزاری رسا ـ نعمتی قهرمان تیراندازی با کمان معلولان جهان در مراسمی مدال طلای جهانی خود را که در رقابت های سال 2013 میلادی در تایلند کسب کرده بود به انجمن خیریه یاس اهدا کرد.
اهدای مدال طلای قهرمان تیراندازی معلولان به انجمن خیریه یاس کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، زهرا نعمتی قهرمان تیراندازی با کمان معلولان جهان شامگاه جمعه در مراسمی مدال طلای جهانی خود را که در رقابت های سال 2013 میلادی در تایلند کسب کرده بود به انجمن خیریه یاس (حمایت از بیماران سرطانی) اهدا کرد.

 

وی دارای پنج مدال طلای جهانی، مدال طلای پارالمپیک 2012 لندن، ثبت سه رکورد جهانی در رشته تیراندازی با کمان، ثبت یک رکورد پارالمپیک، ورزشکار برتر جهان در سال 2013، صاحب دیپلم افتخار بهترین ورزشکار آسیا، سفیر معلولان جهان در یونسکو، الگوی زنان مسلمان جهان و دارنده مدال طلای انفرادی و برنز تیمی رقابت های پارآسیایی اینچئون کره جنوبی است.

 

علی اکبر حق دوست رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این آیین گفت: اینکه دنیا و انسان های آن با یکدیگر تفاوت دارند به طور قطع رحمت خداوند محسوب می شود.

 

حق دوست افزود: هر صفتی را که انسان در درون خویش متبلور کند با همان صفت می تواند جمال خداوند را ببیند.

 

رییس هیات مدیره انجمن خیریه یاس کرمان، با اشاره به اینکه برخی موجودات تنها دو تا سه روز عمر می کنند، ادامه داد: شاید توجه به همین موضوع باعث شود که به دنبال منیت نباشیم و خود را بزرگ نبینیم.

 

وی تصریح کرد: در کمک کردن به دیگران بی شک فردی که کمک می کند بیشتر احساس نیاز کرده و این اقدام را انجام داده تا کسی که این کمک را دریافت می کند که امیدواریم این تبلور در درون همه ما نهادینه شود.

 

در ادامه این آیین مصطفی سلطانی رییس هیات تیراندازی با کمان استان کرمان نیز گفت: شاید زهرا نعمتی نقص جسمی داشته باشد اما خداوند در هزاران رحمت را بر او می گشاید و باعث فخر کرمان و کرمانیان، ایران و ایرانیان و زنان مسلمان جهان است.

 

سلطانی افزود: فراز و فرودها در زندگی بسیار است اما بر اساس فطرت انسانی غنچه های انسانی شکوفا می شوند و همانگونه که زندگی برای انسان زیباست سعی می کند برای همنوع خود نیز زیبایی بیافریند.

 

وی گفت: انجمن خیریه یاس فعالیت های موثری در کرمان و کشور داشته است.

 

سلطانی، اظهار کرد: هیات تیراندازی با کمان استان کرمان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان، شهرداری و استانداری کرمان زمینه ساز ایجاد بهترین سایت تیراندازی با کمان کشور در کرمان شده که بزودی افتتاح خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: بی شک پس از راه اندازی این سایت یک سانس کامل آن را در اختیار انجمن خیریه یاس کرمان خواهیم گذاشت.

 

همچنین محمدعلی گلاب زاده مورخ و پژوهشگر تاریخ در کرمان ضمن قدردانی از زهرا نعمتی اظهار داشت: آنچه برای زهرا نعمتی باقی می ماند همان مدال طلایی است که بر پیشانی انجمن یاس کرمان می درخشد.

 

گلاب زاده افزود: نعمتی به مدد این انجمن آمده تا شاید غباری از سینه دردمندی بزداید و اشک ماتمی از چهره غم زده ای پاک کند و اینگونه ایثارگرانه به میدان کمک و مدد این انجمن بشتابد.

 

وی ادامه داد: دعای خیر هزاران عضو این انجمن بدرقه راه نعمتی خواهد بود و یکی از بزرگترین افتخارات این انجمن همین مدال طلاست.

 

گلاب زاده، به تالیف کتاب 'زن کرمانی روشنای زندگانی' در سه سال پیش اشاره کرد و گفت: در صفحات 81 و 82 این کتاب برای اولین بار نام این بانو و افتخاراتش را اشاره کرده ام که در این آیین یک نسخه از این کتاب را که پشت نویسی شده، به وی تقدیم می کنم.

 

رهام شهابی،همسر و مربی زهرا نعمتی نیز که خود نیز مدال های نقره و برنز رقابت های تیراندازی با کمان معلولان جهان و آسیا را دارد، بیان کرد: مردم کرمان همیشه نشان داده اند در صحنه های خیرخواهانه حضور فعال داشته اند و هر جا به کمک نیاز بوده دست یاری خود را دراز کرده اند.

 

وی ادامه داد: خوشحالم که خانواده ما نیز توانسته سهمی در این خیرخواهی داشته باشد و در خدمت انجمن خیریه یاس کرمان باشد.

 

زهرا نعمتی نیز در این مراسم با تشکر از حضار، گفت: از این اقدام و فضا و جمع شگفت زده شده ام.

 

وی ادامه داد: به دلیل این همه انرژی مثبت از همه شما و به ویژه مسؤولان انجمن یاس کرمان قدردانی و تشکر می کنم و خوشحالم که در جمع چنین افراد مهربانی هستم.

 

در این آیین یک قطعه پته با قدمت 300 سال و همچنین دیوانی از غزلیات شمس از سوی انجمن خیریه یاس کرمان به زهرا نعمتی اهدا شد.

 

گفتنی است محمود محمودی نیا مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، پیمان نصیری قهرمان دو و میدانی جهان، رویا دیوان بیگی عضو شورای شهر کرمان نیز در این آیین حضور داشتند.

 

شایان ذکر است انجمن خیریه یاس کرمان، در حمایت از بیماران سرطانی و صعب العلاج، در سال 89 تاسیس شده است./972/پ202/ب4

ارسال نظرات