۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۲۲۹۵۸۰
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

تقویت ارزش های اسلامی نقش بسزایی در شکل گیری فرهنگ دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد سلامی لرستان فرهنگ را هویت ملت بیان کرد و گفت: تقویت ارزش های اسلامی نقش بسزایی در شکل گیری فرهنگ دارد.
حجت الاسلام حنان ، مديرکل ارشاد لرستان

حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد سلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تأکید بر مدیریت فرهنگ عمومی، بیان داشت: تقویت فرهنگ اسلامی در زندگی آحاد جامعه نقش مؤثری دارد.

وی با بیان این که مسائل جامعه اسلامی به فرهنگ ارتباط دارد، افزود: متولیان فرهنگی رسالت سنگینی در شکل گیری فرهنگ عمومی دارند.

حجت الاسلام حنان با تأکید بر ارتقا فرهنگ عمومی جامعه، خاطرنشان کرد: نهادهای فرهنگی، اساتید حوزه و دانشگاه باید در راستای تقویت فرهنگ عمومی در جامعه تلاش کنند.

وی در ادامه با اشاره به نقش فرهنگ در عرصه های گوناگون، بیان داشت: متولیان این عرصه باید در رشد فرهنگ به تبیین و تقویت ارزش ها توجه ویژه داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به تهاجم فرهنگی و دسیسه های دشمن، عنوان داشت: نباید اجازه دهیم ضد ارزش ها جایگزین ارزش های اسلامی شوند.

وی با اشاره به نام گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: این نام گذاری میزان اهمیت مقوله فرهنگ را می رساند و آحاد جامعه اسلامی در راستای رشد فرهنگ عمومی جامعه مسؤول هستند.

حجت الاسلام حنان در ادامه با تأکید بر فرهنگ سازی در راستای باورهای دینی تصریح کرد: فرهنگ دینی و اسلامی باید بین نسل جوان به خوبی تبیین شود.

وی نقش مراکز علمی را در رشد فرهنگ عمومی مؤثر دانست و بیان داشت: این نهادها باید توجه ویژه به فرهنگ عمومی داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در پایان خاطرنشان کرد: خانواده ها در جهت رشد فرهنگ عمومی نقش بسزایی دارند و برای رشد فرهنگ عمومی، باید ابتدا فرهنگ اسلامی را در نهاد خانواده تبیین کنند./9451/ت302/ب2

ارسال نظرات