۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۲۹۳۵۸
عضو هیأت رییسه مجلس:

ملت ایران با تأسی از پیام عاشورا هیچگاه زیر بار ذلت نمی‌رود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: ملت، دولت و مجلس ایران اسلامی با تأسی از پیام عاشورا هیچگاه زیر بار ذلت نخواهد رفت.
محمدحسين فرهنگي، نماينده مردم تبريز در مجلس

محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که همزمان با عاشورای حسینی و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام ترتیب یافت، اظهار داشت: 13 آبان یادآور حرکت تاریخی دانشجویانی است که نهضت حسینی انقلاب اسلامی ایران را تکمیل کردند.

 


وی تقارن یوم الله 13 آبان با عاشورای حسینی را فرصتی برای بازشناخت ریشه‌های این حوادث این روز تاریخی دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلمی ایران الهام گرفته از نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بود، به یقین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که به تعبیر امام راحل انقلاب دوم بود، نیز برگرفته از مکتب حسینی بوده است.

 


فرهنگی با اشاره به این‌که مجموع حوادثی که در تاریخ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده است، سرشار از دشمنی غرب با ملت ایران است، تصریح کرد: حتی در دورانی که رژیم ستمشاهی روابط حسنه‌ای با غرب داشته و کشور به صورت تمام عیار در اختیار آنان بود، نیز شاهد خیانت‌های آشکار و پنهان آمریکا علیه ملت ایران هستیم.

 


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که لازم است همواره در 13 آبان جنایت های آمریکا که قبل از انقلاب شروع شده و اکنون نیز ادامه دارد، یادآوری شود، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ ملت ایران هیچگاه نسبت به آمریکا و غرب خوش‌بین نبوده و نیست.

 


عضو هیأت رییسه مجلس مشکلات پیش آمده در مذاکرات هسته ای را تداوم مشکل سازی ها و فشارهای آمریکا از گذشته تا کنون دانست و گفت: چنانچه نتیجه مذاکرات مسیر ذلت و سرافکندگی ملت ایران را داشته باشد طبیعی است که هم هیأت مذاکره کننده و هم دولت و مجلس مخالفت کنند.

 


فرهنگی با بیان این‌که ملت، دولت و مجلس ایران اسلامی با تأسی از پیام عاشورا هیچگاه زیر بار ذلت نخواهد رفت، تصریح کرد: باید پیام عاشورا و 13 آبان را در یک مسیر ارزیابی کنیم، جهان اسلام امروز با پیشنهادی همانند پیشنهاد یزید به امام حسین(ع) روبروست و هر که مشی حسین(ع) را قبول دارد، باید عامل و پیرو مکتب آن حضرت باشد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات