۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۲۲۹۳۰۱
امام جمعه بابل:

گسترش شعار مرگ بر آمریکا به برکت خط سرخ حسینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با اشاره به این که امروز شعار مرگ بر آمریکا به عنوان یک فرهنگ در آمده است، گفت: امروز شعار مرگ بر آمریکا نه تنها در ایران و کشورهای اسلامی بلکه در سراسر جهان شنیده می شود و این به برکت خط سرخ حسینی و مجاهدت امام راحل است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تقارن روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با عاشورای حسینی گفت:  شعار  هیهات من الذله امام حسین (ع) در روز عاشورای با شعار کوبنده «مرگ بر آمریکا» جلوه ی ویژه ای پیدا کند.

 

وی ادامه داد: امام حسین(ع) با ایستادن در مقابله استکبار ان روز راه ایستادگی در مقابل استکبار را به امت اسلامی نشان داد و به همین دلیل مراسم 13 آبان امسال باید با شکوه تر برگزار شود.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل با بیان این که امام راحل ریشه هر فتنه‌ای را در این دوران از آمریکا می دانستند، خاطرنشان کرد: اگر امام راحل به تبعید رفت به خاطر این است که آهنگ ندای با بصیرت بالای امام راحل در ارتباط با  استکبار در سال 1343 لرزه بر اندام مزدوران آمریکا انداخت.

 

وی افزود: رهبر کبیر انقلاب آمریکا را شیطان بزرگ نامید و این فرموده امام راحل سبب تحقیر آمریکا از سوی کشورهای مختلف شد و کشورهای اسلامی و غیر اسلامی با استناد به این سخن رهبر بر سر آمریکا فرود آمدند.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که امام خمینی(ره) از راه امام حسین(ع) تبعیت کرد و یک تنه در مقابل هیمنه آمریکا ایستاد، گفت: امام راحل سعی کرد تا از نهضت خرداد 42 یک تنه با شعار مرگ بر آمریکا هیمنه آمریکا را در آن فضای تاریک بشکند و  این ندای امام راحل بعدها از سوی دانش آموزان  و دانشجویان به طنین در آمد و فریاد زده شد.

 

وی ادامه داد: در دوران خفقان شاهنشاهی که از روحانیان تعهد می گرفتند که اسمی از آمریکا و رژیم صهیونیستی در منبرها برده نشود ندای کوبنده امام راحل آن رو به صدا در آمد و فرمودند که همه بدبدختی ما و بلاد اسلامی در زیر سایه استکبار و در رأس آنها آمریکا است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اشاره به این که امروز شعار مرگ بر آمریکا به عنوان یک فرهنگ در آمده است، تصریح کرد: امروز شعار مرگ بر آمریکا نه تنها در ایران و کشورهای اسلامی بلکه در سراسر جهان شنیده می شود و این به برکت خط سرخ حسینی و مجاهدت امام راحل است.

 

وی با انتقاد از برخی مطالب که تسخیر مرکز جاسوسی آمریکا را از سوی دانشجویان پیرو خط امام زیر سؤوال می برند، گفت: دانشجویان در سال 58 با تصرف سفارتخانه ای که در حقیقت مرکز جاسوسی و ستاد توطئه به شمار می رفت، بزرگترین ضربه را به استکبار وارد کردند و به فرموده امام راحل انقلابی بزرگتر از انقلاب اول را خلق کردند.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که با تصرف این مرکز جاسوسی و اسناد به دست آمده در آن حقیقت سفارتخانه آمریکا برای جهانیان روشن شد، افزود: هیمنه آمریکا در جهان با نامیدن این دولت به شیطان بزرگ شکسته شد زیرا استکبار نان هیمنه خود را می خورد.

 

امام جمعه بابل با انتقاد از برخی اظهارات که راه حل مشکلات امروز کشور را در مذاکره و توافق با آمریکا می دانند، خاطرنشان کرد: بیان این مطلب که پایان همه راه‌ها به آمریکا ختم می‌شود، خیانت به از خودگذشتگی و ایثار جوانان ما در دوران انقلاب اسلامی است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات