۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۲۲۸۹۲۸

تجمع بزرگ هیأت‌های حسینی در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفتمین روز محرم الحرام تجمع بزرگ هیأت‌های حسینی در سراسر استان آذربایجان‌شرقی به ویژه تبریز برگزار شد.
تجمع بزرگ هيات هاي حسيني تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با ایام سوگواری و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و هفتمین روز از ماه محرم تجمع بزرگ هیأت‌های حسینی همزمان در سراسر استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد که شکوه عزاداران حسینی تبریز با حضور نماینده ولی فقیه در استان همراه بود.


مردم مؤمن، ولایت‌مدار و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت تبریز از ساعت 14 امروز با تجمع در خیابان ارتش منتهی به میدان ساعت علیرغم بارش رحمت الهی در رثای مصائب اهل بیت به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند.


بنابر این گزارش، این تجمع بزرگ که با حضور هیأت‌های حسینی مناطق مختلف تبریز همراه بود، با مرثیه‌خوانی و مداحی حجت الاسلام بلاغی، حاج مهدی خادم آذریان، صمد قلیزاده و دیگر مداحان باصفای خاندان عصمت و طهارت تداوم یافت.


عزاداران حسینی تبریز امروز بار دیگر نشان دادند که اگر در صحرای کربلا برای یاری مقتدای خود نبودند، اما امروز با برپایی مجالس باشکوه سوگواری در رثای مصائل اهل بیت رسول گرامی اسلام(ص) مکتب حسینی و نهضت عاشورا را زنده نگه می دارند.


بنابر این گزارش، در روزهای گذشته هیأت های حسینی شهرهای ورزقان، مراغه، سراب، اهر و اسکو نیز تجمع‌های باشکوهی در میادین اصلی شهر داشتند، البته امروز مردم شبستر، کلیبر، مرند و ملکان نیز همزمان با عزاداران حسینی تبریز در سوگ وقایع جانسوز کربلا اشک ماتم ریختند.


همچنین قرار است، فردا همزمان با هشتم محرم الحرام هیأت‌های حسینی شهرهای آذرشهر، جلفا، عجب شیر، قره آغاج، میانه و هریس تجمع سوگواری و عزاداری برپا کنند، افزون بر این‌که از فردا حرکت دستجات عرب و عجم سینه‌زنی و زنجیرزنی محلات قدیمی تبریز در تیمچه مظفریه بازار تاریخی تبریز آغاز خواهد شد.


گفتنی است، تجمع عزاداران حسینی شهرهای بستان آباد و بناب نیز همزمان با تاسوعای حسینی برگزار خواهد شد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات