۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۲۲۸۴۹۲
نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله:

شیعیان افراطی بیشترین آسیب را به عزاداری‌ها می‌زنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه سپاه محمد رسول‌الله گفت: امروز اسلام تکفیری، سکولار و شیعیان افراطی بیشترین آسیب را به عزاداری می‌زنند زیرا آنها اسلام و عزاداری امام حسین(ع) را غیر از آنچه در سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) او بوده به دیگران معرفی می‌کنند.
حجت‌الاسلام عبدالعلي گواهي، نماينده ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران

حجت‌الاسلام گواهی نماینده ولی فقیه سپاه محمد رسول الله، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) با اشاره به آسیب‌شناسی عزاداری درماه محرم، گفت: مسلم است که عاشورا صرفا برای قشر خاصی نبوده و به همه مردم تعلق دارد اما با آغاز ماه محرم به نوعی قشر روحانیت و علما در عرصه تبیلغ و عزاداری برای اباعبدالله‌الحسین(ع) بیشتر احساس مسؤولیت می‌کنند.

 

وی با اشاره به این‌که بیشتر علما و بزرگان جایگاه روضه‌خوانی برای امام حسین(ع) را بسیارمهم بیان کردند، اظهار داشت: زمانی‌که روحانیت جایگاه مهم عزاداری برای امام حسین(ع) را نشان می‌دهد باید در این زمینه آسیب‌شناسی لازم را نیز داشته باشد و اگر تا کنون روحانیت هر سال یک آسیب از آسیب‌های عزاداری را شناسایی کرده و در حوزه مطرح می‌کردند امروز آسیب‌ها کمتر می‌شد.

 

نماینده ولی فقیه سپاه محمد رسول‌الله تصریح کرد: امروز دشمن به دلیل ترسی که از محرم و صفر دارد با روش و متد جدید در صدد آسیب زدن به عزاداری‌های ما است تا عزاداری‌ها را توخالی و پوچ جلوه دهد اگر چه به راحتی نمی‌توان آسیب‌های وارده را ریشه کن کرد اما این وظیفه طلاب و حوزه علمیه است که به قدر توان این آسیب‌ها را شناسایی کرده و به مردم نشان دهد.

 

باید معارف کربلا برای مردم یادآور شود

 

حجت‌الاسلام گواهی با اشاره به ‌اینکه مبلغان در بیان مباحث معرفتی دین چه مباحثی را مورد توجه قرار دهند، گفت: در طول تاریخ  به حماسه عاشورا خوب پرداخته شده اما به معارف آن کمتر توجه شده است باید برای مردم یادآوری شود که عاشورا حماسه، عرفان، اخلاق و حلال و حرام را باهم داشت، زمانی‌که امام حسین(ع) وارد کربلا شد زمین خریده بعد در آن جنگ کرد شاید این مساله برای بسیاری شگفت‌آور باشد اما امام به مساله حلال و حرام بسیار اهمیت می‌دادند.

 

وی تاکید کرد: اگرمسائلی چون حلال و حرام، اخلاق، معرفت الهی، نذر، وقف، شجاعت، سخاوت، وفای به عهد، ولایت‌پذیری، از خودگذشتگی، عبادت، بندگی خدا که از مسلمات و زیبایی‌های عاشورا است برای مردم مطرح شود زمینه برای ورود هر نوع خرافات به عزارداری امام حسین(ع) فراهم نمی‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله با اشاره به این‌که مداحان اهل بیت در مقتل خوانی باید رعایت برخی مسائل را داشته باشند، عنوان کرد: مصیبت کربلا به میزانی تلخ، سخت و عظیم است که وقتی برای هر انسانی بیان شود احساسات وعواطف او را تحت تاثیر قرار می‌دهد بنابراین لازم نیست که مداح تلاش کند تا مصیبت را شدت داده یا به هر نوع مطلبی موهن یا تحقیرآمیز اهل بیت(ع) متوسل شود تا مخاطب خود را تحت تاثیر قرار دهد.

 

دشمن تلاش می‌کند عزاداری‌های ما را پوچ جلوه دهد

 

حجت‌الاسلام گواهی با اشاره به این‌که امروز دشمنان از برخی آسیب‌های عزاداری مانند قمه زنی یا تقلید برخی مداحان از خوانندگان پاپ سوء استفاده می‌کنند تا محافل عزاداری و سوگواری بهانه‌ای برای رسانه‌های بیگانه باشد، گفت: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری در روز غدیر امروز اگر کسی آب در آسیاب دشمن بریزد به نحوی به دشمن کمک کرده است، دشمن تلاش می‌کند عزاداری‌های ما را پوچ جلوه دهد و در این زمینه هزینه کرده و حتی آموزش هم می‌دهد شبکه‌های ماهواره‌ای که تبلیغات و آموزش منفی درباره عزاداری انجام می‌دهند به طور قطع از دشمن پول می‌گیرند.

 

وی تاکید کرد: امروز اسلام تکفیری و سکولار و حتی شیعیان افراطی بیشترین آسیب را به عزاداری می‌زنند زیرا آنها اسلام و عزاداری امام حسین(ع) را غیر از آنچه در سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) او بوده به دیگران معرفی می‌کنند بر اساس سیره اهل بیت(ع) گریه بر امام حسین(ع) بسیار با ارزش است اما نباید عزاداری که مستحب بوده سبب فراموش کردن امر واجبی چون نماز صبح شود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله در ادامه تصریح کرد: توسل مداحان به اهل‌بیت(ع) بسیار با ارزش بوده پس شایسته است که در زمینه مقتل شناسی کسب علم داشته و آنچه را که مشروع بوده بیان کنند تا دشمن مقدسات و عزاداری ما را به سخره نگیرد.

 

انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از عاشورا است

 

حجت‌الاسلام گواهی با اشاره به سیره اهل‌بیت(ع) در باب عزاداری بیان داشت: پیامبر(ص) در حالت طبیعی وقتی بسیار خوشحال یا غمگین بودند به حالت قهقهه کردن یا عبوس بودن تغییر چهره نمی‌دادند سیره اهل بیت(ع) در ایام عزاداری بر این منوال بود یک نفر مناقب امام حسین(ع) را ذکر کرده و بقیه اشک می‌ریختند انقلاب ما نشات گرفته از عاشورا است باید درعین حال که برای امام حسین(ع) بر اساس سیره اهل بیت(ع) عزاداری می‌کنیم  از اقدامات موهن پرهیز کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اخلاص و رعایت تقوا برای شاعران، مداحان و هر کس که برای اهل بیت(ع) کاری را انجام می‌دهد بسیار مهم است زیرا اخلاص مهم ترین عامل موفقیت در عزاداری امام حسین(ع) است در این زمینه بهترین الگو همان عزاداری مقام معظم رهبری برای امام حسین(ع) است./807/ت302/ب4

ارسال نظرات