۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۲۲۸۴۷۳

کتاب سفرنامه کاشان تا کربلا رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب سفرنامه کاشان تا کربلا در کارگاه قالیبافی عتبات عالیات راوند کاشان رونمایی شد.
سيد محسن واجدي سيد محسن واجدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید محسن واجدی مسؤول پروژه ملی مذهبی فرش بافی عتبات عالیات در کاشان صبح امروز در آیین رونمایی از کتاب سفرنامه کاشان تا کربلا در کارگاه قالیبافی عتبات عالیات گفت: از بافندگان فرش عتبات عالیات خواسته شده است تا دلنوشته های خود را در رابطه با حضورشان در کارگاه قالیبافی عتبات عالیات را در در قالب داستان های کوتاه مکتوب کنند.

 

وی از چاپ کتاب دلنوشته های بافندگان فرش عتبات عالیات در آینده نزدیک خبرداد و یاد آورشد: با جمع آوری دلنوشته های بافندگان فرش عتبات عالیات طی مدت فعالیت خود در این کارگاه در آینده نزدیک دلنوشته های جمع آوری شده به صورت چندین جلد کتاب چاپ و منتشر خواهد شد.

 

مسؤول پروژه ملی مذهبی فرش بافی عتبات عالیات در کاشان بر ثبت و ضبط دلنوشته های بافندگان فرش عتبات عالیات تأکید کرد و اظهار امیدواری کرد با چاپ کتاب دلنوشته های بافندگان فرش عتبات عالیات مجموعه ای از خاطرات جمع آوری شده  به عنوان یک کار فرهنگی تأثیر گذار برای نسل های آینده به یادگار گذاشته شود.  

 

واجدی در ادامه بافت فرش برای عتبات عالیات در شهرستان کاشان را حرکتی فرهنگی معنوی با مزایای معنوی دانست و افزود: این اقدام بی نظیری درکشور است که می تواند به عنوان الگویی برای دیگر شهرهای کشور باشد.  

 

به گفته وی فضای کارگاه های قالی بافی عتبات عالیات در شهرستان کاشان فضایی معنوی و روحانی و مقدسی است که بافندگان فرش عتبات عالیات هر روز با وضو وارد کارگاه می شوند و هر یک ریشه ای که به قالی زده می شود با سلام و صلوات است.

 

واجدی در ادامه با اشاره به فعالیت 6 کارگاه قالیبافی برای عتبات عالیات در سراسر شهرستان کاشان یاد آورشد: چنین حرکت فرهنگی و معنوی را که به عشق ائمه اطهار انجام می شود در هیچ گوشه ای از دنیا نمی توان مشاهده کرد.

 

مسؤول پروژه ملی مذهبی فرش بافی عتبات عالیات در کاشان در ادامه زیارت عتبات عالیات را مهم ترین درخواست بافندگان فرش کارگاه های قالیبافی عتبات عالیات در کاشان اعلام کرد و یاد آورشد: بافت 72 نوع فرش نفیس دست بافت به تعداد شهدای کربلا  از بهترین و مرغوب ترین رنگ و پود و چله برای آستان مقدس امام حسین در کاشان یکی از اقدامات قابل توجهی است که در شهرستان کاشان در حال انجام است. 

   

در ادامه احمد رضایی مؤلف کتاب سفرنامه کاشان تا کربلا نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود رضایی و محسن اشنویی گفت: این کتاب شامل داستان های خواندنی  و حوادثی  است که درمسیر کاشان تا کربلا برای بافندگان فرش کارگاه های قالیبافی عتبات عالیات کاشان رخ داده است./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات