۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳
کد خبر: ۲۲۷۸۴۰
حجت الاسلام پناهیان مطرح کرد؛

فتنه‌های آخرالزمان برای ریزش منافقان شیعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه،‌ گفت: خداوند عالم از منافق و سیاهی لشکر خوشش نمی‌آید برای همین امتحانات سخت می‌گیرد و در روایات داریم فتنه‌های آخرالزمان که همان امتحانات الهی هستند برای ریزش منافقان شیعه است.
حجت الاسلام پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام پناهیان در مراسم دهه اول محرم که شامگاه یکشنبه چهارم آبان ماه در حسینیه ام ابیهای تهران برگزار شد، گفت: اگر انسان بخواهد از نظر اجتماعی به اسلام و جامعه ایمانی نگاه کند باید طبیعتا یک عده را سیاهی لشکر و برای پر کردن فضای جامعه ببینید زیرا آن‌ها خیلی سطحی با دین برخورد می‌کنند و اگر خدا اراده برای امتحان کردن کند طبیعتا این افراد دین‌دار باقی نمی‌مانند و یک عده هم جزء اصلی‌ها هستند و محکم و استوار؛ این‌طور نیست که هرکس نام ارادتمند به اهل‌بیت(ع) را پیدا کرد در این مقام باقی بماند.

 

وی با اشاره به فتنه‎های آخرالزمانی افزود: خداوند عالم از منافق و سیاهی لشکر خوشش نمی‌آید برای همین امتحانات سخت می‌گیرد و در روایات داریم فتنه‌های آخرالزمان که همان امتحانات الهی هستند برای ریزش منافقان شیعه است. خداوند غربال گری می‌کند و هرگاه عده‌ای در این غربال‌گری باقی ماندند امام زمان(عج) ظهور خواهند کرد.

 

حجت الاسلام پناهیان گفت: الان فتنه‌ها در پیش هستند و غربال‌گری در حال انجام شدن است و همه دعواها در آن غربال‌گری بر سر ولایت است. هرچقدر به آخرالزمان نزدیک می‌شویم بیشتر بر سر اصل دین که همان ولایت است امتحان می‌شویم و این ریزش‌ها و رویش‌های آخرالزمانی به وضوح قابل مشاهده است.

 

وی با بیان این‌که امام حسین(ع) سینه‌زن زیاد دارد گفت: ما دنبال این هستیم افزون بر این‌که سیاهی لشکر نباشیم بلکه دوست داریم ارتباط حقیقی با اهل بیت(ع) داشته باشیم. سینه‌زن امام حسین(ع) زیاد است ولی کسی که محبت امام حسین(ع) به طور تثبیت شده در سینه کم داریم.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که هرکسی باید در مملکت وجود خود دنبال ریشه‌های ولایت مداری و ولایت نداری باشد، گفت: باید حواسمان به عیوب پنهان نهانی وجودمان باشد زیرا ممکن است عیبی کوچک، در جایی سر وا کند که باعث بیچارگی انسان شود.

 

وی با اشاره به شخصیت زیبر گفت: هنگامی که سر زیبر را برای امیرالمومنین(ع) آوردند، حضرت فرمودند: روزی پیامبر(ص) من و زیبر را برای ماموریتی فرستند و گفتند باید کاغذی را از یک زن جاسوسه بگیریم. هنگامی که به آن زن رسیدیم زیبر رفت تا کاغذ را بگیرد ولی زن کاغذ را انکار کرد و زیبر برگشت. من به او گفتم پیامبر(ص) فرموده‌اند: این زن کاغذی دارد پس حتما کاغذ همراهش هست، برو کنار خودم کاغذ را از او خواهم گرفت. از همان زمان زیبر حسادت من را در دل گرفت و همین حسادت امروز باعث بیچارگی او شد.

 

متولی مدرسه علمیه دارالحکمه تهران گفت: ولایت مداری در عین حال پیچیدگی خیلی هم ساده است. باید دنبال ریشه‎های آن بود. ابن ملجم مرادی اگر ریشه‌های ولایت‌گریزی را ‌می‌دانست متوجه می‌شد نه تنها ولایت مدار نیست بلکه عوامل امام کشی هم در وجودش نهان است.

 

وی با اشاره به اهمییت پرداختن به محاسبه نفس گفت: سیر و سلوک و محاسبه نفس برای این است که انسان متوجه ریشه‌های ولایت‌گریزی شود و این ریشه‌ها را بخشکاند و گرنه این سیرو سلوک و اخلاق اصلا ارزشی نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام پناهیان گفت:همه به بهشت می‎روند غیر از ولایت گریزها حتی اگر گناهکار نباشند. در روایت داریم اگر فردی هفتاد عمل پیامبران را انجام دهد ولی ولایت نداشته باشد هیچ کدام از اعمالش قبول نیست. پس ما باید معرفت نفس، محاسبه، سیروسلوک داشته باشیم تا خود را بیشتر بشناسیم و بفهمیم مبادا رگه‎هایی از ولایت گریزی در وجودمان باشد./826/پ202/ب4

ارسال نظرات