۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۲۷۷۱۹
استاد هادوی تهرانی:

تفسیر زندگی و عقیده آیت الله مهدوی کنی حرکت در مسیر اسلام و اهل بیت بود

خبرگزاری رسا ـ استاد هادوی تهرانی با بیان این که تفسیر زندگی و عقیده آیت الله مهدوی کنی(ره) حرکت در مسیر اهل بیت(ع) و اسلام ناب بود، گفت: سیره عملی این عالم ربانی امروز الگوی بسیار ارزنده ای برای جامعه است.
مهدي هادوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام والمسلمین هادوی تهرانی، استاد حوزه علمیه قم امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله مهدوی کنی در مسجد جامع گلشن گرگان، اعتدال گرایی را یکی از ویژگی های مهم آیت الله مهدوی کنی(ره) برشمرد و گفت: این عالم وارسته در اخلاق و سیاست و همچنین برخورد با گروه های مختلف سیاسی رعایت اعتدال را یک اصل قرار می دادند.

 

وی با بیان این که آیت الله مهدوی کنی(ره) هموار در جهت تقویت وحدت در جامعه و گروه های سیاسی گام بر می داشت، افزود: رعایت مصالح اسلام، انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری مورد نظر آیت الله مهدوی کنی(ره) بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین هادوی تهرانی با تأکید بر این که آیت الله مهدوی کنی(ره) از دامن زدن به اختلافات سیاسی رایج میان جریان های سیاسی به شدت پرهیز می کرد، خاطرنشان کرد: مسیر حرکت این عالم ربانی تقویت اسلام و انقلاب بود.

 

استاد حوزه علمیه قم از آیت الله مهدوی کنی(ره) به عنوان یکی از پرچمداران انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: ایشان از ابتدای آغاز نهضت انقلاب همراه امام خمینی(ره) بودند و پس از پیروزی انقلاب نیز در صحنه ها و عرصه های مختلف نقش آفرینی کردند.

 

وی با بیان این که آیت الله مهدوی کنی(ره) شکنجه ها و زندان ها دوران طاغوت را برای پیروزی نهضت تحمل کرد، ادامه داد: خانه این عالم ربانی محل رفت و آمد عاشقان بنیانگذار کبیر انقلاب و علاقه مندان به انقلاب بود.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که آیت الله مهدوی کنی(ره) یار صدیق امام و رهبری بودند و از همان ابتدای نهضت با بنیانگذار کبیر انقلاب همراه بودند، ادامه داد: آیت الله مهدوی کنی(ره) هر آنچه که تکلیف ایجادب می کرد پس از پیروزی انقلاب و در صحنه های مختلف عمل کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین هادوی تهرانی با بیان این که تفسیر زندگی و عقیده آیت الله مهدوی کنی(ره) حرکت در مسیر اهل بیت(ع) و اسلام ناب بود، تصریح کرد: سیره عملی این عالم ربانی امروز الگوی بسیار ارزنده ای برای جامعه است.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دین در صحنه اجتماعی جایگاه نداشت، خاطرنشان کرد: نهضت عظیم انقلاب اسلامی به برکت هدایت های الهی، توجهات حضرت ولی عصر(عج)، رهبری امام راحل و همراهی و استقامت شخصیت هایی همچون آیت الله مهدوی کنی (ره) به پیروزی رسید.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که برای پیروزی و استحکام این انقلاب ارزشمند تلاش ها و مجاهدت های بسیاری صورت گرفته است، افزود: همراهی ملت بزرگ ایران در 35 سال گذشته در صحنه های مختلف مهم ترین عامل عزت و اقتدار امروز نظام اسلامی در عرصه های حاضر است.

 

وی حضور باشکوه و بی نظیر مردم در تشییع پیکر آیت الله مهدوی کنی(ره) را گوشه ای از عشق، ارادت و دلبستگی مردم به روحانیت و نظام دانست و خاطرنشان کرد: این مردم ولایتمدار صبورانه سختی ها و مشکلات موجود در سال های گذشته را تحمل کردند و با پشیبانی و حراست خود از اصل نظام و انقلاب توطئه های دشمنان را خنثی کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین هادوی اخلاق نیکو، صداقت در گفتار و عمل، بیان صریح عقاید سیاسی و مواضع انقلاب، حسن سلوک، تلاش و مجاهدت در راه اسلام و انقلاب و نیز ساده زیستی را از مهمترین ویژگی های اخلاقی مرحوم آیت الله مهدی کنی برشمرد./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات