۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۲۷۴۸۰
مدیر کل اوقاف مازندران خبر داد؛

همکاری بیش از 500 مبلغ دینی در اجرای طرح بصیرت عاشورایی مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری طرح بصیرت عاشورایی همزمان با ماه محرم در 220 امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نشست خبری با رسانه های استان از برگزاری طرح بصیرت عاشورایی همزمان با ماه محرم در 220 امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.

 

حجت الاسلام علیزاده افزود: طرح سوگواره بصیرت عاشواریی با هدف تقویت باور اسلامی دینی و ترویج فرهنگ عاشورایی و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که در این طرح از توان علمی و تبلیغی 515 مبلغ دینی بهره گرفته خواهد شد، ادامه داد: از این تعداد مبلغ دینی 90 نفر اعزامی از‌ قم و 425 نفر نیز از روحانیان بومی هستند.

 

وی در ادامه سخنان خود مهم‌ترین عامل موفقیت جهان شیعه را استمرار فرهنگ عاشورا عنوان کرد، گفت: 256 شبکه فارسی زبان بر علیه فرهنگ عاشورا فعال هستند و همه ما می‌دانیم که عامل موفقیت شیعه در جهان استمرار فرهنگ عاشورا و زنده نگه داشتن این فرهنگ است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که قیام حضرت امام حسین(ع) از بهترین و ماندگارترین قیام‌ها در تاریخ است و نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نهضت عملی آیات قرآن بوده و آن امام در عمل آیات و کلمات قرآن را تفسیر و معنا کرد، ادامه داد: امام حسین (ع) دین‌باوری و دین داشتن را به جهانیان نشان داد و اگـر می‌خواهیم دین را حفظ کنیم باید مانند آن حضرت از خودگذشتگی و ایثار داشته باشیم.

 

وی با بیان این که نسل جوان ما باید عاشورا و نهضت حسینی را الگویی برای خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: یاران باوفای امام حسین (ع) با همه وجود از امام و ولی خودشان تبعیت کردند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر این که باید بهترین استفاده از ماه محرم صورت بگیرد، افزود: مسائل سیاسی در زمینه دفاع از نظام، انقلاب، رهبری و استکبار ستیزی در مراسم های عزاداری حسینی بیان شود.

 

وی با بیان این که همه باید به فکر خط ولایت و جبهه رهبری باشیم، افزود: با تمسک به جریان عاشورا می توان جبهه حق را تقویت و جبهه باطل را تضعیف کرد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: زنده نگهداشتن عاشورا دغدغه همه انبیاء و علمای دینی است به این دلیل که اگر امام حسین(ع) قیام نمی‌کرد بسیاری از ارزش‌های دینی از بین می‌رفت.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که این که دشمنی به اهل بیت(ع) هنوز ادامه دارد، بیان داشت: دشمنان به دنبال کمرنگ کردن ارزش‌های دینی هستند و تنها کشوری که در برابر دشمنان دین قرار گرفت انقلاب اسلامی ایران است.

 

وی طرح خیمه های معرفت را یکی از طرح های اثرگذار و مناسب سازمان اوقاف و امور خیریه در سال های اخیر دانست و خاطرنشان کرد: این طرح نیز با همراهی مبلغان دینی در بقاع متبرکه اجرا شد که مورد استقبال بسیاری از خانواده ها قرار گرفت.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه از اجرای تجمع بزرگ لبیک یا حسین(ع) و رهروان زینبی(س) در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در طرح لبیک یا حسین(ع) بیش از پنج هزار نفر در عصر روز دوم محرم از ساعت 15 تا 17 به مناسبت ورود امام حسین(ع) در کربلا با حضور هیئت‌های مذهبی در امامزاده یحیی ساری برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام علیزاده از برگزاری نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه استان خبر داد و تصریح کرد: به دلیل همزمانی روز عاشورا با 13 آبان بنا داریم شعار مرگ بر استکبار در روز تسخیر لانه جاسوسی را طنین‌انداز کنیم و بار دیگر تفکیک ناپذیر بودن قیام امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) را به صراحت اعلام کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از گرفتن سند مالکیت برای 110 موقوفه استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر این 590 پرونده در محاکم قضایی در حال پیگیری است که 144 به نفع اوقاف و 44 پرونده نیز بر علیه ما بود که پرونده ما در ا ین زمینه کافی نبود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات