۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۲۷۳۹۴

سومین سوگواره «قاب خالی خورشید» در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ سومین سوگواره عکس «قاب خالی خورشید»، با موضوع «حماسه عاشورا» به همت سازمان فرهنگی‌ هنری شهرداری تبریز برگزار می‌‌شود.
يا ثارالله

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، حسین آذرنیا با اعلام فراخوان این مسابقه عکاسی اظهار کرد: سوگواره عکس قاب خالی خورشید با بهره گیری از تجارب دوره های پیشین و همراهی هنرمندان عکاس، برای ثبت لحظات ناب سوگواری عاشقان امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

 

به گفته مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، این سوگواره با موضوع آئین‌های محرم الحرام سال 1436 قمری شامل مراسم شاه‌حسین گویان، زنجیر و سینه‌زنی، مرثیه و شبیه‌خوانی، نماز ظهر عاشورا و موارد مشابه اعلام فراخوان داده است.

 

رییس ستاد برگزاری این سوگواره در خصوص ویژگی‌های سومین سوگواره قاب خالی خورشید گفت: با توجه به فراگیری آیین‌های محرم، شرکت تمامی عکاسان سراسر کشور در این سوگواره آزاد است و هر عکاس مجاز است حداکثر 10 قطعه تک عکس به شکل رنگی یا سیاه‌سفید برای شرکت در سوگواره ارسال کند.

 

آذرنیا با اشاره به اختصاص حق‌التألیف برای عکس‌ها گفت: برای هر اثر راه‌یافته به سوگواره به غیر از آثار دارای رتبه حق التألیف پرداخت خواهد شد و  کتاب آثار راه یافته، در صورت چاپ، به تمام صاحبان آثار راه یافته ارسال خواهد شد.

 

به گفته رییس ستاد برگزاری سوگواره قاب خالی خورشید، آقای کریم متقی به عنوان دبیر سوگواره مشغول به فعالیت است و هیأت داوران این سوگواره را اسماعیل عباسی، سیدعباس میرهاشمی، سیدمجتبی خاتمی، محمدرضا خاکزاد،  محسن بایرام نژاد تشکیل می دهند.

 

وی آخرین مهلت شرکت در جشنواره را 25 آبان ماه عنوان نمود و تصریح کرد: دبیرخانه پس از این مهلت به داوری و انتخاب آثار اقدام می نماید تا در زمان پیش‌بینی شده، برگزیدگان معرفی و مورد تقدیر قرار بگیرند.

 

گفتنی است، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به فراخوان منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز به نشانی http://honar.tabriz.ir/ مراجعه کنند./935/د102/ب4

ارسال نظرات