۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۲۷۳۹۱
امام جمعه موقت تبریز:

آیت‌الله مهدوی کنی هیچ‌گاه دنبال ریاست نبود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده با تأکید بر این‌که مردم و شهدا وارثان اصلی انقلاب اسلامی هستند، افزود: آن عده تازه به دوران رسیده که خود را وارث انقلاب می دانند، یا از وجود چنین شخصیت هایی در انقلاب بی‌خبرند، یا عنادورزی می کنند.
حجت الاسلام علي حاجي زاده، امام جمعه موقت تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی حاجی زاده، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تسلیت درگذشت آیت الله مهدوی کنی، اظهار داشت: رییس فقید مجلس خبرگان رهبری در همه حال یار و یاور انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است.

 


وی با بیان این‌که آیت الله مهدوی‌کنی از یاران امین و باتقوای امام و رهبری بود، خاطرنشان کرد: آن عالم مجاهد همواره در مقابل افراط و تفریط ایستادگی کرد، آن عده تازه به دوران رسیده که خود را وارث انقلاب می دانند، یا از وجود چنین شخصیت هایی در انقلاب بی‌خبرند، یا عنادورزی می کنند.

 


حجت الاسلام حاجی زاده با تأکید بر این‌که با تأکید بر این‌که مردم و شهدا وارثان اصلی انقلاب اسلامی هستند، گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی از شخصیت‌های تأثیرگذار و ستون‌های مستحکم نظام به شمار می‌رفت که رحلت ایشان ضایعه‌ای بزرگ برای ملت ایران و انقلاب اسلامی محسوب می شود.

 


امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که آیت‌الله مهدوی کنی امین امام و رهبری بودند، بیان کرد: آیت‌الله مهدوی کنی یک شخصیت علمی و فقیه مسلم و دارای برکات وجودی فراوان بود که برای ایجاد وحدت بین تشکل‌های اسلامی زحمت‌های فراوان کشید و هیچ‌گاه به دنبال ریاست نبود.

 


وی شیوه‌های رفتاری، گفتاری و عملی آیت‌الله مهدوی‌کنی از جمیع جهات برای کارگزاران نظام اسلامی الگوست، افزود: تبعیت از ولایت فقیه بارزترین شاخصه آیت‌الله مهدوی کنی بود، هر گاه نظام جمهوری اسلامی به وجود ایشان نیاز داشت بر خود تکلیف می‌دانست حضور یابد و در تمام طول عمر با برکت خود یک لحظه از خدمتگزاری به نظام غفلت نکرد.

 


حجت الاسلام حاجی زاده در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه تبریز نسبت به صدور حکم اعدام شیخ نمر از سوی رژیم آل سعود اعتراض کرد و اظهار داشت: این حکم برخلاف احکام اسلامی است، چنانکه علمای اهل سنت نیز این حکم را قبول ندارند و بارها اعتراض خود را اعلام کرده اند.

 


وی ادامه داد: این چه حکومتی است که با پیشنهاد و اعتراض فردی، وی را ابتدا به دوسال زندان با شکنجه های بسیار محکوم و سپس حکم اعدامش را صادر می کند، البته آل سعود سابقه چنین تصمیم های غلط را داشته است، به طوری که چند سال پیش فردی را که به خاطر تهوع و استفراغ، به حکم شرب خمر به دارآویخت.

 


امام جمعه موقت تبریز در پایان با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم، خواستار رعایت شئونات اسلامی در آیین‌های عزاداری شد و اظهار داشت: قیام امام حسین (ع) برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر و احیای دین اسلام بود و محافل و مجالس عزاداری ما نیز باید با این رویکرد صورت گیرد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات