۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۲۲۷۳۵۰
حجت الاسلام پناهیان:

آیت‌الله مهدوی کنی نمونه بارز همراهی دین با سیاست بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه،‌گفت: در دنیایی که بعضی افراد اعتقاد دارند روحانی نباید وارد عرصه سیاست شود آیت الله مهدوی کنی از نمونه‌هایی است که ثابت کرد اگر روحانی وارد عرصه سیاست شود هیچ مشکلی بوجود نمی‌آید.
حجت الاسلام پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مراسمی که شامگاه پنج شنبه یکم آبان در حسینیه قهرودی‌های تهران برگزار شد، گفت: بر همه ما لازم است که قدردان زحمات آیت الله  مهدوی کنی باشیم زیرا حضور چنین افرادی باعث استواری جامعه می‌شود.

 

وی ادامه داد: حضور این چنین افرادی در واقع نمونه‌های عینی برای اتمام حجت هستند زیرا در جامعه مسائلی هست که بدون بیان مثال قابل فهم نیست و باید نمونه‌هایی باشد که بتوان از آنها استفاده کرد و برای مردم اتمام حجت کرد.

 

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان این‌که در دنیایی که بعضی افراد اعتقاد دارند روحانی نباید وارد عرصه سیاست شود، افزود: آیت‌الله مهدوی کنی بزرگترین نمونه است که این سد را می شکند، ایشان جزء بزرگترین نمونه‌هایی بود که عملا نشان داد سیاست از دیانت جدا نیست و باعث افزایش احترام عالمان دینی شد در حالی که احترام خودشان هم حفظ شد.

 

این استاد حوزه علمیه گفت: بعد از نیم قرن حضور آیت‌الله در دنیای سیاست دوست و دشمن قبول داشتند که ایشان هوش سیاسی قوی داشت و یکی از کارهایی که با درایت و هوش‌مندی انجام داد تاسیس دانشگاه امام صادق(ع) بود و اعتقاد داشت مدیران جامعه باید تحصیلات دینی هم داشته باشند.

 

وی با اشاره به این‌که آیت الله مهدوی کنی مردی بود که در بطن مردم میان بازاریان و دانشجویان بود افزود: بازاریان و دانشجویان افراد باهوشی هستند که به هرکسی اطمینان نمی‌کنند ولی این اطمینان در مورد ایشان بود و شما نتیجه این اطمینان را امروز در تشییع جنازه دیدید که افراد مختلف برای تشییع جنازه ایشان آمده بودند.

 

حجت الاسلام پناهیان گفت: به من طلبه می گویند افراد مختلفی پای منبر شما برای درس اخلاق و منبر اهل بیت(ع) می‌آیند، شما وارد دنیای سیاست نشوید، چون از احترام شما کاسته می‌شود. خب بالاتر از من وارد دنیای سیاست شده‌اند. البته ممکن است افرادی چیزهایی ببافند ولی این اصلا مهم نیست چون بالاخره یک روزی همه چیز آشکار می‌شود و الان زمانی است که افراد باید وظیفه خود را انجام دهند و نباید به حرف های دیگران توجه کنند.

 

وی با اشاره به اوایل انقلاب که آیت الله مهدوی کنی سمت وزیر کشور را داشت، گفت: امام خمینی(ره) به ایشان گفته بودند: وزارت کشور از وزارتخانه‌های بسیار وسیع است و بحمدلله در رأسش آقای مهدوی کنی هستند خب ما از سابق به ایشان ارادت داشتیم و حالا هم ارادت داریم و بعدها هم ارادت خواهیم داشت.

 

متولی مدرسه علمیه دارالحکمه تهران خاطرنشان کرد: کمتر، یا شاید هم نمونه‌ای نداشته باشیم که امام تصریح کرده باشند که من در آینده هم به ایشان ارادت خواهم داشت، این کلام در زمانی بود که افرادی ایشان را مظهر اسلام آمریکایی می‌دانستند، حالا بعضی از آن افراد به خاطر جنایت‌های اخلاقی و انسانی اعدام شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: این دیگر از آن اتفاقات عجیب بعد از انقلاب بود که عده‌ای خود را اطلاح طلب نامیدند و گفتند: هرکس غیر ما، اصول گرا است و به آیت الله مهدوی کنی هم گفتند شما رییس اصول گرایان هستید ولی شخصیت آن مرحوم  فراجناحی بود؛ ایشان برای جناح خاصی نبودند و به تناسب زمان عمل می‌کردند.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان این‌که دیکتاتوری رسانه است که افراد را جناح بندی می‌کند، گفت: این دیکتاتوری است که به اسم همین جناحی بودن اجازه صحبت به بعضی افراد را نمی‌دهد، این‌ها خباثت‌هایی است که در دنیای رسانه انجام می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد هر آدم آزاده و حق طلبی صحبت کند و همین باعث می‌شود مردم و حق طلبان از سیاست بیزار شوند؛ گروه‌هایی می‌خواستند کاری کنند تا مردم ایشان را به بدنامی یاد کنند ولی نتواستند کاری از پیش ببرند./95913/پ202/ب4

ارسال نظرات