۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۲۲۷۰۱۰
مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

آیت الله مهدوی کنی در خط و مسیر ولایت ثابت قدم بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با بیان این که مرحوم آیت الله مهدوی کنی در خط و مسیر ولایت ثابت قدم بود و وسوسه های خناسین و شیاطین در وی اثر نداشت، گفت: این عالم فقید همیشه منافع نظام، انقلاب و دین اسلام را بر منافع گروه‌ها و جریان ها ترجیح می داد.
حجت الاسلام قهرماني

حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، درگذشت آیت الله مهدوی کنی را بر مؤمنان، دوستداران نظام، ولایت و رهبر انقلاب اسلامی تسلیت گفت.

 

وی در ادامه با اشاره به زندگی آیت الله مهدوی کنی افزود: این عالم ربانی از جوانی مبارزات خود را علیه ستمگری های طاغوت زمان آغاز کرد و در دوران پیروزی انقلاب اسلامی نیز به علت مبارزات ضد رژیم شاهنشاهی از سوی ساواک به شهر بوکان در استان آذربایجان غربی تبعید شد.

 

حجت الاسلام قهرمانی با اشاره به زندانی و زیر شکنجه بودن آیت الله مهدوی کنی به مدت 5 سال در زندان های مخوف رژیم شاهنشاهی، تصریح کرد: شاگرد امام راحل، آیت الله بروجردی و علامه طبابایی با توجه به عمق شناخت از رژیم پهلوی و ایمان راسخ به تشکیل حکومت اسلامی دست از مبارزات برنداشته و تمامی دشواری ها را متحمل شد.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی اضافه کرد: مرحوم آیت الله مهدوی کنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در کنار امام خمینی (ره) وظایف خود را در حمایت و هدایت مردم به خوبی انجام داده و در هر سمتی که از سوی امام راحل به این بزرگوار محول می شد، با تمام توان تلاش می کرد.

 

حجت الاسلام قهرمانی گفت: جمله امام خمینی (ره) در خصوص آیت الله مهدوی کنی مبنی بر این‌که «من به ایشان ارادت داشتم، دارم و خواهم داشت» مهر تأییدی بر خط و مشی این عالم وارسته و مبارز است.

 

وی خاطرنشان کرد: قبول سمت ها از جانب آیت الله مهدوی کنی برای پست و مقام نبود و این عالم فقید تنها با احساس تکلیف قبول مسؤولیت می کرد.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی به فتنه سال 88 و اوضاع ملتهب کشور اشاره کرد و گفت: آیت الله مهدوی کنی در این برهه حساس که نظام و رهبری به حمایت ایشان نیاز داشت، احساس مسؤولیت کرده و ریاست مجلس خبرگان رهبری را عهده دار شدند.

 

حجت الاسلام قهرمانی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله مهدوی کنی هر موقع که نیاز بود با سپرقرار دادن خود از نظام و رهبری دفاع می کرد.

 

وی درس های اخلاق آیت الله مهدوی کنی را فراموش نشدنی خواند و گفت: اخلاق الهی، تواضع و خضوع این روحانی مبارز باعث عشق و محبت ایشان در دلهای مردم به ویژه جوانان شده بود.

 

حجت الاسلام قهرمانی با بیان این که مرحوم آیت الله مهدوی کنی در خط و مسیر ولایت ثابت قدم بود و وسوسه های خناسین و شیاطین در ایشان اثر نداشت، خاطرنشان کرد: شاخصه های ایمان، اعتماد و باور دینی این روحانی باعث شد که همه جریان های سیاسی با ایشان در تعامل باشند.

 

وی گفت: مرحوم آیت الله مهدوی کنی همیشه منافع نظام، انقلاب و دین اسلام را بر منافع گروه‌ها و جریان ها ترجیح دادند که نکات بیان شده در پیام تسلیت آیت الله خامنه ای بهترین تأیید بر ثبات قدمی این عالم ربانی در مسیر انقلاب است./936/ت302/ب4

ارسال نظرات