۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۲۲۶۹۳۲
امام جمعه موقت قزوین:

پیام قیام امام حسین در مجالس عزاداری تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت قزوین،‌ گفت: آن چیزی که در ایام ماه محرم و صفر باید در مجالس عزاداری عنوان شود پیام قیام ابا عبدالله الحسین(ع) از سوی وعاظ و مداحان است.
حجت الاسلام باريک بين

حجت الاسلام محمدحسن باریک بین امام جمعه موقت قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با بیان این‌که بازهم شور حسینی در کوچه، خیابانها و حسینیه‌ها و مساجد با حضور پرشور مردم به ویژه نوجوانان و جوانان برگزار می شود گفت: آن چیزی که در این ایام ماه محرم و صفر باید در مجالس عزاداری عنوان شود پیام قیام ابا عبدالله الحسین از سوی وعاظ  و مداحان است.

 

حجت الاسلام باریک بین در ادامه افزود: در ماه محرم و صفر شاهد جوشش و عواطف و احساسات عموم مردم و اقشار مختلف هستیم که باید ضمن شرکت در این گونه مجالس تلاش نماییم که خودمان را به سیره وروش ائمه معصومان به ویژه امام حسین(ع) و یاران با وفایشان نزدیک کنیم.

 

امام جمعه موقت قزوین با تأکید بر آشنایی بیشتر نسل نوجوان و جوان ما با اهداف قیام امام حسین(ع) و یاران با وفایشان، اظهارداشت: قیام امام حسین(ع) نیاز به روشنگری در بین نسل جوان داشته و باید جوانان و نوجوانان بدانند که چگونه این حرکت آغاز و چگونه نهضت کربلا در روزگار ما و گذشتگان برای همه اسوه  و نمونه شد.

 

حجت الاسلام باریک بین خاطرنشان کرد: یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) و یاران با وفایشان احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر وحفظ دین و جلوگیری از انحرافات قیام بوده است.

 

این استاد حوزه ادامه داد: قیام امام حسین(ع) در سال 61 هجری صورت گرفت ولی شما می بینید که سالها از این واقعه گذشته ولی نه تنها مردم ایران اسلامی بلکه سراسر دنیا نیز در این ایام ماه محرم و صفر این واقعه ماندگار در تاریخ را زنده نگه داشته و به عزاداری می‌پردازند.

 

امام جمعه موقت قزوین با قدردانی از هیات‌های استان در برگزاری مراسم‌های محرم و صفر بیان داشت: باید تلاش کنیم که ما شیعیان بتوانیم مجالس باشکوهتر از سالهای گذشته برگزار نموده و عشق واقعی خود را به امام حسین(ع) و خاندان با وفایشان بخوبی نشان دهیم.

 

حجت الاسلام باریک بین به شرکت تمام هیات و دستجات عزاداری در روز سقا گفت: از همه دستجات و هیات سینه زنی و عزاداری در خواست داریم که در این روز با شکوه بیشتری شرکت نماییم.

 

وی در پایان گفت: باید در روز شهادت سقای دشت کربلا فارغ از هرگونه علامت ونشانه ای در این جمع باشکوه شرکت کرده تا بتوانیم یکی از روزهای بزرگ وماندگار را در این استان رقم بزنیم./955/ت302/ب4

ارسال نظرات