۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۲۶۸۸۳
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

ورزش نباید بهانه ای برای کنار گذاشتن آداب دینی و اجتماعی شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ در ﮐﻨﺎر ورزش ﺑﺎﯾﺪ ارزش ھﺎی اﺧﻼﻗﯽ و دﯾﻨﯽ ﻧﯿﺰ در ﻧﺴﻞ ﺟﻮان ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺷﻮد، گفت: نباید به خاطر ورزش بسیاری از آداب اجتماعی و دینی را کنار بگذاریم، بلکه باید حرمت ها حفظ شود.
حجت الاسلام جلالي امام جمعه فريدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران امروز در جمع ورزشکاران و قهرمانان فریدونکناری در دفتر امام جمعه این شهرستان، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته تربیت بدنی، اظهار داشت: تهذیب، تحصیل و ورزش برای هر انسانی لازم است که داشته باشد و در اسلام نیز بر آن تاکید شده است.

 

حجت الاسلام جلالی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﻋﻠﻤﺎ و ﺑﺴﯿﺎری از ﺑﺰرﮔﺎن دﯾﻨﯽ ﻣﺎ ﺗﺄﮐﯿﺪ وﯾﮋه ای ﺑﻪ ورزش دارﻧﺪ و ﺧﻮد ﻧﯿﺰ در اﯾﻦ ﻣﺴﯿﺮ ﭘﯿﺸﮕﺎم ھﺴﺘﻨﺪ، اداﻣﻪ داد: ورزش ﻣﺮاﺟﻊ ﺑﻪ وﯾﮋه رھﺒﺮ ﻣﻌﻈﻢ اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ ﺑﺮای آﺣﺎد ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻪ وﯾﮋه ﻧﺴﻞ ﺟﻮان ﺑﻮده اﺳﺖ.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که تقویت ورزش جوانان بستر ساز شادابی و نشاط آنها خواهد بود، خاطرنشان کرد: ورزش موجب می شود تا نسلی سرزنده برای کشور حاضر باشند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تهذیب از دستورات دینی و مهم ترین عامل مبارزه با نفس و هواهای نفسانی است، خاطرنشان کرد: تهذیب یکی از راه های خودسازی است که باید همه آن را در دستور کار خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که ورزشکاران باید در کنار ورزش به تحصیل و کسب علم نیز بپردازند، افزود: امروز ورزش های قهرمانی با آموختن علم و دانش آمیخته شده است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، نسل جوان را سرمایه هر کشوری دانست و با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز برپایه تلاش های جوانان در عرصه های بین المللی نقش آفرین است، گفت: انقلاب عظیم اسلامی نیز به رهبری امام راحل و حضور جوانان انقلابی به پیروزی رسید.

 

حجت الاسلام جلالی بر ضرورت ترویج ارزش‌های دینی و اخلاقی در عرصه ورزش کشورمان تأکید کرد و گفت: شجاعت، پهلوانی و مردانگی و مروت پوریای ولی وتختی باید الگوی ورزشکاران کشورمان باشد.

 

اﻣﺎم ﺟﻤﻌﻪ فریدونکنار ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ در ﮐﻨﺎر ورزش ﺑﺎﯾﺪ ارزش ھﺎی اﺧﻼﻗﯽ و دﯾﻨﯽ ﻧﯿﺰ در ﻧﺴﻞ ﺟﻮان ﻣﺎ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺷﻮد، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﻣﺴﺄﻟﻪ ﺗﮫﺬﯾﺐ در ھﺮ اﻣﻮری ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﭼﻮن ﻋﻠﻢ و ورزش ﺑﺪون اﺧﻼق ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺑﺨﺶ ﻧﺨﻮاھﺪ ﺑﻮد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران در ادامه با بیان این که علم، دین و تجربه بر لزوم ورزش تاکید کرده است و باید آن را تا حد متعارف در زندگی خود به کار گیریم، ادامه داد: نباید به خاطر ورزش بسیاری از آداب اجتماعی و دینی را کنار بگذاریم و باید حرمت ها نگه داشته شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات