۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۲۶۶۶۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ترویج ازدواج آسان بهترین راه برای مصونیت جوانان از گناه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد ترویج ازدواج آسان و تسهیل شرایط برای تشکیل خانواده را بهترین راه برای مصون داشتن دختران و پسران جوان از گناه دانست.
حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر دوشنبه در همایش سبک زندگی اسلامی در همسرگزینی و مهارتهای زندگی که در محل پردیس دانشگاه فرهنگیان استان خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم دین مبین اسلام را به صورت کلان و خلاصه معرفی کنیم؛ می توانیم بگوییم که اسلام خلاصه ای از ارزش های کلیدی و کلید ارزش ها است.

 

وی تصریح کرد: در این رابطه کلید ارزش ها همان ولایت است که اگر در زندگی به آن توجه عملی داشته باشیم؛ در واقع به گنجینه معرفت ها و ارزش های اسلامی رسیده ایم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه بر یادگیری و اجرای مسائل دینی از سوی دانشجویان تأکید کرد و افزود: دانشجویان مراقب باشند تفریحات آنها گناه آلود نباشد و خدای ناکرده آنها را از آموزه های اسلامی و دینی دور نکند چرا که آشنا شدن و عادت به لذت های گناه آنها را از توجه به زشتی های این گناهان باز می دارد.

 

امام جمعه بجنورد با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج ازدواج آسان، گفت: پیروی از ارزش های راستین دین اسلام و سیره عملی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) در زمینه ازدواج بهترین الگو برای نسل جوان جامعه است و اگر ما خود را شیعه می دانیم باید سعی کنیم در زندگی خود نیز راه آنها را ادامه دهیم نه آن که تنها به صورت زبانی ادعای تشیع داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اهمیت امر ازدواج و الگو گیری از ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) خاطرنشان کرد: ازدواج به‌هنگام، آسان و به دور از هر چشم و هم چشمی و آلودگی به گناه از معیارهایی است که باید به آن توجه شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی هزینه‌های سرسام‌آور ازدواج را باعث بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان دانست و گفت: اگر زمینه ازدواج جوانان فراهم شود، قطعا این قشر نیز از مفاسد اجتماعی دور می‌شوند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: ترویج ازدواج آسان بهترین راه مصون داشتن دختران و پسران از گناه است، به همین دلیل خانواده ها باید در امر ازدواج از سخت گیری و مهریه های سنگین بپرهیزند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که پایبندی به حیا، حجاب، عفت و طهارت نفس، نقش بسیار مهمی در زندگی افراد دارد، اظهار داشت: اسلام دارای نکات اجتماعی و تقوایی است که اگر به آنها دقت شود در زندگی تحول اساسی به وجود می‌آید.

 

حبیب صفرزاده، سرپرست پردیس امام محمدباقر(ع) خراسان شمالی نیز در این همایش بر سبک زندگی اسلامی در همسرگزینی و مهارتهای زندگی تأکید کرد و افزود: متأسفانه در برخی خانواده‌ها، جوانان به سبب ادامه تحصیل از ازدواج منع می‌شوند، در حالی که ازدواج و ادامه تحصیل هیچ گونه منافاتی با یکدیگر ندارند.

 

وی اظهار داشت: توجه به نیازهای اساسی جوانان به عنوان موتور محرک جامعه؛ نقش مهمی در توسعه یافتگی کشور و کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

 

صفرزاده صرف هزینه‌های گزاف و بی‌مورد در مراسم های عروسی را نادرست دانست و گفت: متأسفانه سخت گرفتن ازدواج و هزینه‌های گزاف و بی‌مورد منجر به بالا رفتن سن ازدواج در کشور شده است.

 

به گفته وی از خانواده ها و مسؤولان انتظار می رود به گونه ای برنامه ریزی و فرهنگ سازی کنند که در آینده ای نزدیک جوانان و دانشجویان تمایل بیشتری به سمت انجام ازدواج آسان داشته باشند.

 

سرپرست پردیس امام محمدباقر(ع) استان خراسان شمالی اظهار داشت: در سبک زندگی اسلامی قوانین و احکام الهی حاکم است، بنابراین برای نهادینه شدن آن در زمینه های مختلف از جمله ازدواج و همسرگزینی می باید از پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) الگوگیری کرد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات