۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۲۶۵۹۳
مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان:

عربستان با صدور حکم شیخ نمر به دنبال جبران انزوای خود از بیداری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نصیرایی گفت: حمایت از جریانات تکفیری و صدور حکم اعدام شیخ نمر از سوی عربستان برای جبران انزوا و سرخوردگی این کشور از جریان بیداری اسلامی صورت می گیرد.
حجت الاسلام نصيرايي

 حجت الاسلام مجید نصیرایی، مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اشاره صدور حکم اعدام شیخ نمر، این اقدام را در تداوم خط مشی سعودی نسبت به مسائل منطقه ارزیابی و اظهار کرد: عربستان به دنبال شکست های پی در پی اهداف خود در منطقه به منظور تقابل با شکل گیری هلال شیعی، به چنین رفتارهای سخیفی روی آورده است.

 
وی با اشاره به حمایت سعودی از شکل گیری و آموزش جریانات تکفیری، گفت: از سوی دیگر این گونه اقدامات برای جبران انزوا و سرخوردگی عربستان از جریان بیداری اسلامی و در تداوم راهبرد دامن زدن به اختلافات فرقه ای در جهان اسلام صورت می گیرد.

 
حجت الاسلام نصیرایی در خصوص پیامدهای اجرای حکم آیت الله نمر خاطرنشان کرد: اجرای این حکم در واقع نوعی حماقت است و سبب می شود ماهیت حقیقی حکومت سعودی که حکومتی دیکتاتور و حامی تروریسم و جریانات تکفیری است، نزد افکار عمومی جهان و آزاداندیشان بیش از پیش نمایان شود.

 
مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر لزوم پاسخگویی حامیان سعودی و نیز سازمان های بین المللی مدعی دفاع از حقوق بشر در قبال این حکم، گفت: صدور و احتمالا اجرای حکم اعدام شیخ نمر بار دیگر برخورد گزینشی و تبعیض آمیز کشورها و سازمان های مدعی حقوق بشر را ثابت کرد.

 
وی با بیان این که افزون بر مسلمانان، هر آزاداندیش باوجدانی، تصدیق می کند که صدور این حکم، حرکتی ضد بشری است، افزود: این تصدیق صرفا در مورد حکم اعدام شیخ نمر نیست بلکه در مورد کلیت حاکمیت سعودی نیز صادق است و برخلاف آنچه رسانه ها القا می کنند، مخالفت با رژیم سعودی، تنها منحصر به شیعیان یا مسمانان نیست.

 
حجت الاسلام نصیرایی یادآور شد: خفقان، خودرأیی و استبداد حاکم در عربستان همه جمعیت این کشور اعم از شیعه و اهل سنت را شامل می شود بنابراین به صورت طبیعی،اعتراض به این شرایط نیز از سوی هر دو گروه شیعه و اهل سنت صورت می گیرد./930/ ت302/ب5

ارسال نظرات