۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۲۲۶۳۰۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام خبر داد؛

اعزام 520 مبلغ دینی در ماه محرم به مناطق مختلف ایلام

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام از اعزام اعزام 520 مبلغ دینی در ماه محرم به مناطق مختلف ایلام خبر داد.
 حجت‌الاسلام محمد فتاحي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام، حجت‌الاسلام محمد فتاحی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، گفت: 520 مبلغ دینی در ماه محرم به مناطق مختلف ایلام اعزام می شوند که تعدادی از این مبلغان دینی، بومی و مابقی نیز از حوزه علمیه قم به این استان اعزام خواهند شد.

 

وی، تصریح کرد: روحانیان و مبلغان دینی در ماه محرم به منظور برگزاری برنامه های مختلف مذهبی و دینی از جمله سخنرانی، بیان احکام، امر به معروف و نهی از منکر، گفتمان دینی، پاسخ به سؤوالات و شبهات دینی، برگزاری مراسم عزاداری و نوحه سرایی به این استان اعزام می شوند.

 

حجت‌الاسلام فتاحی، عمق بخشی باورهای دینی آحاد مردم نسبت به ماه محرم، تبیین نهضت عاشورا در بین نسل جوان و بیان اهداف قیام خونین امام حسین(ع) در روز عاشورا را از اهداف اعزام روحانیان و مبلغان عنوان کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، با بیان اینکه ماه محرم و صفر عامل مهمی برای حفظ و زنده نگه داشتن اسلام است، افزود: در این ماه بایستی به خوبی هدف نهضت عاشورا و فرهنگ حسینی برای آحاد مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان تبیین و تشریح شود.

 

وی، افزایش معرفت دینی نسبت به ائمه اطهار(ع) را با اهمیت توصیف کرد و یادآور شد: شناخت اهل بیت(ع) و ویژگی های خاصی که ایشان دارند وظیفه ما را سنگین کرده و ما را به کار و تلاش بیش از پیش در این راستا تشویق و ترغیب می‌کند.

 

حجت‌الاسلام فتاحی، هدف از قیام امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان را احیای دین رسول خدا(ص) و امر به معروف و نهی از منکر دانست و اضافه کرد: امروز با توجه به هجمه گسترده دشمن علیه نظام و انقلاب اسلامی ایران این هدف باید در راس امور قرار گرفته و به خوبی در جامعه نهادینه شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه ماه محرم الحرام قرار داریم، نیاز است که هیئات و مساجد با برگزاری مراسم شایسته و بایسته بیش از سال های گذشته ماه محرم را بزرگ و گرامی داشته و جوانان و نوجوانان را با شرکت در برنامه های مذهبی ودینی بیشتر با فرهنگ اهل بیت(ع) پیوند دهند./998/د102/ب4

ارسال نظرات