۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۲۶۱۰۰
امام جمعه کرمانشاه:

منطقه قربانی ائتلاف دروغین ضد داعش است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، گفت: امروز منطقه قربانی ائتلاف دروغین ضد داعش به رهبری آمریکا است.
آيت الله علما

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با یادآوری وضع شهر کردنشین کوبانی سوریه گفت: مردم این شهر به دلیل ائتلاف دروغین ضد داعش، پناهی ندارند و حتی ترکیه هم از ورود آنها به درون این کشور ممانعت می‌کند.

 

وی افزود: درست بعد از تشکیل ائتلاف به اصطلاح ضد داعش بود که هجوم و فشارهای داعش در منطقه بیشتر شد زیرا داعش در اصل همان نقشه و فکر آمریکایی‌ها را اجرا می‌کند و با حمایت‌های عربستان و ترکیه هم شاهد تاراج نفت کشورهای سوریه و عراق از سوی این گروهک هستیم.

 
امام جمعه کرمانشاه در ادامه به سالروز شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی امام جمعه اسبق کرمانشاه در روز 23 مهر سال 61 اشاره کرد و گفت: این شهید والامقام از هر حیث انسانی شایسته و دارای سجایای ارزشمند اخلاقی بود.
 
وی افزود: ایشان مورد توجه ویژه مرجع عالیقدر آن زمان یعنی حضرت آیت الله  بروجردی و نماینده امام راحل (ره) در استان کرمانشاه هم بودند و امروز شخصیت معنوی این شهید گرامی که در جبهه‌های نبرد لباس رزم می‌پوشید، مورد اتفاق همگان است.
 
26 مهر مصادف با روز تربیت بدنی از دیگر مناسبت‌هایی بود که آیت الله علما به آن اشاره کرد و گفت: در شهرهای استان کرمانشاه امکانات زیادی مانند حسینیه‌ها و مساجد داریم که می‌توان از آنها در هر محله‌ای برای ترویج روح ورزش در میان جوانان بهره‌گیری کرد.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، همچنین روز خانواده (28 مهر) را گرامی داشت و از پدران و مادران خواست تا مراقب خانواده و فضای درون آن باشند.
 
آیت الله علما هشدار داد که امروز کانون خانواده‌ها از سوی شبکه‌های ماهواره‌ای به‌شدت در معرض خطر است بخصوص خانواده‌هایی که دارای دختر و پسر جوان هستند و در ادامه توصیه کرد که به‌عنوان یکی از راه‌حل‌ها، خانواده‌ها ازدواج را بر جوانان سخت نگیرند زیرا نبود شرایط ازدواج منجر به آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.
 
آیت الله علما در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه از ابتدای انقلاب همواره رهایی از صدور نفت مورد تأکید بزرگان کشور بوده، افزود: باید از نفت و صادرات آن خلاص شویم و با اهتمام همه فعالان و دولت، وضع اقتصاد کشور را مدیریت کنیم.
 
وی ادامه داد: با راه‌اندازی کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی کوچک و توسعه سایر بخش‌ها از جمله کشاورزی می‌توانیم به جایی برسیم که حتی اگر صادرات نفتمان قطع شود، هم اتفاق خاصی برایمان نیفتد.
 
وی همچنین اول آبان سالروز شهادت مصطفی خمینی فرزند امام راحل(ره) را یادآور شد و گفت: شهادت این بزرگوار منشأ و رمز پیروزی انقلاب اسلامی شد./998/د101/ب4
ارسال نظرات