۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۲۵۹۳۶
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی:

بانک مرکزی مکلف است وام ازدواج جوانان را به سرعت پرداخت کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون های مربوط به ازدواج جوانان باید اجرایی شود و بانک مرکزی مکلف است وام ازدواج جوانان را به سرعت پرداخت کند.
ناصر سوداني، نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي

ناصر سودانی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فعالیت های کمیسیون های فرهنگی در رابطه با ازدواج جوانان، اظهارداشت: ما به قانون های جدید نیاز نداریم و قانون های موجود باید اجرایی شوند.

وی تصریح کرد: توجه به آموزه های دینی و پیروی از اهل بیت(ع) از عواملی هستند که در صورت تقویت آن ها در جامعه می توانیم بسیاری از مشکلات را از میان برد.

سودانی افزود: در مجلس فعالیت ها و برنامه های پیگری می شود که در صورت عملی شدن آن ها موانع مهمی از جمله پرداخت تسهیلات ازدواج و کمک به جوانان از میان برداشته خواهد شد.

بانک مرکزی مکلف است وام ازدواج جوانان را به سرعت پرداخت کند

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به موجب قانون مکلف شده تا سرعت پرداخت وام ازدواج جوانان را بالا برده و سطح آن را نیز افزایش دهد.

وی افزود: آن چیزی که مهم بوده و موضوع اساسی پیگیری های ما بوده اجرایی کردن قانون های ازدواج برای حل مشکل های آن ها است.

سودانی مشارکت مالی و معنوی در این موضوع از سوی قشرهای گوناگون مردم را خواستار شد و اظهارداشت: تأسیس مؤسسه خیریه الزهرا(س) نمونه و الگویی از مشارکت و همکاری خیران در کمک به حل مشکل ازدواج جوانان است.

وی در ادامه با اشاره به سفارش رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) درباره عدم توجه به مصرف گرایی و مسایل مادی در زندگی مشترک عنوان کرد: هر مقدار در جهیزیه و تسهیلات ازدواج جوانان تسهیل شود برکت زندگی افزایش می یابد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزایش سن ازدواج را سبب بروز ناهنجاری های بی شمار فرهنگی و اجتماعی در جامعه دانست و گفت: قرآن ازدواج را مایه سکون و آرامش معرفی کرده و به گونه ای ویژه به آن سفارش می کند.

سودانی در پایان گفت: مردم ایران می توانند با پیروی از اهل بیت(ع) نمونه ای زیبا از یک زندگی اسلامی ایرانی را برای جهانیان به نمایش بگذارند./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات