۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۲۲۵۸۰۷
حجت الاسلام طاهری:

حمایت از حوزه های علمیه، عامل عزت و اقتدار اسلام ناب و انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه های علمیه در تاریخ همواره در مسیر نشر و گسترش اسلام ناب گام برداشتند، گفت: حمایت و تقویت همه جانبه از حوزه و روحانیت زمینه ساز عزت و اقتدار اسلام ناب و انقلاب خواهد شد.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران، عصر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نکا گفت: مدارس علمیه استان برای نخستین بار اعتبارات عمرانی و تملک دارایی را از طریق تخصیص اعتبارات استانی استانداری دریافت کردند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران افزود: از سال 82 تاکنون این نخستین بار است که چنین اعتباراتی به حوزه های علمیه از طریق اعتبارات استانی تملک دارایی تخصیص می یابد.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: خوشبختانه مدارس علمیه شهرستان نکا 125 میلیون تومان از این اعتبارات را به خود اختصاص داده اند و این میزان اعتبارات برای عمران و آبادانی مدارس هزینه می شود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این اعتبارات در حد خود و برای رسیدگی به امور مدارس بسیار ناچیز است، خاطر نشان کرد: اعتبار تخصیص یافته به مدارس علمیه نکا تنها جوابگوی تعمیر یک مدرسه علمیه است که امیدواریم در تخصیص اعتبارات آینده، این مهم لحاظ شده و امکان سنجی شود.

 

حجت الاسلام طاهری در ادامه سخنان خود با بیان این که شهرستان نکا از یک پیشینه معنوی و تاریخی مهم برخوردار است و پشتوانه های مهم معنوی و ایمانی این شهرستان در کشور و منطقه تاثیر گذار هستند، افزود: شخصیت های بزرگی همچون آیت الله محمدی لایینی، آیت الله لیموندهی، آیت الله صادقی گلوردی، آیت الله محمدی بایع‌کلایی هر کدام دارای باقیات و صالحات فراوان هستند.

 

وی با اشاره به این که علما و روحانیت، دانشمندان و سرداران و شهدای گرانقدر این شهرستان نکا پشتوانه های معنوی این شهرستان هستند، تصریح کرد: بر همین اساس باید آینده درخشان و خوبی با افق دید مناسب برای این شهرستان با نگاه به گذشته و پشتوانه معنوی ترسیم شود تا برنامه های آینده با اعتقادات موجود شهرستان سازگاری داشته باشد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت بهترین قشر برای تقویت مبانی دینی در جامعه است، یاداور شد: در تاریخ نقش هدایت و ارشاد جوامع بر عهده حوزه های علمیه بوده است.

 

حجت الاسلام طاهری با تأکید بر این که فعالان حوزه های علمیه بر مبنای خدمت به اسلام و انقلاب گام بر می دارند، ادامه داد: به همین دلیل در ارائه اعتبارات به این مکان مقدس تا آنجا که قانون اجازه داده از هیچ خدمتی دریغ نمی کنیم.

 

وی گفت: علاوه بر اعتبار و تأمین هزینه های حوزه های علمیه، باید بحث منابع درآمدی با جدیت پیگیری شود و ما به دنبال منابع درآمدی پایدار باشیم تا بتوانیم مشکلات و نیازهای حوزه ها را به صورت کلان تامین کنیم./ 1317/پ202/ب1

ارسال نظرات