۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۲۲۵۴۰۷

جشن عید غدیر در موسسه فرهنگی شهید چمران برگزار شد

به گزارش رسا ـ جشن عید غدیر در موسسه فرهنگی شهید چمران با حضور دانشجویان و دانش‌آموختگان عرصه هنر و صدا و سیما برگزار شد.
غدير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در شب عید غدیر خم جشن غدیر در موسسه فرهنگی شهید چمران با حضور دانشجویان و دانش‌آموختگان عرصه هنر و صدا و سیما برگزار شد.

 

حجت الاسلام احمد رضا علایی مدیر مؤسسه فرهنگی شهید چمران، با تبریک عید غدیر و بزرگداشت این روز تاریخ ساز گفت: عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان است و باید برنامه‌ریزی‌های بسیار بیشتری برای برنامه‌های فرهنگی و جشن غدیر داشت؛ غدیر از پایه های اسلام است و نباید نسبت به این مسأله غفلت شود.

 

حجت الاسلام علایی با مؤثر خواندن کارهای جهادی در زندگی فردی و اجتماعی گفت: مجموعه‌ای از دوستان هنر چند سال پیش یک گروه جهادی تشکیل دادند که من و تعدادی از دوستان هم عضو آن بودیم و تا الآن هم عضو آن هستیم. سفرهای جهادی بسیاری باهم رفتیم و خاطرات بسیاری باهم داریم.

 

وی ضعف سفرهای جهادی را تکرار کم در طی سال خواند و اظهار داشت: سفر جهادی خوب است. تلاش برای رفع مشکلات و محرومیت‌ها خوب است ولی تنها اشکال آن این است که تنها یک یا دو بار در سال است. باید مانند حاج عبدالله والی که بیست سال عمرشان را گذاشتند و در مناطق محروم ماندند همانجا ساکن شد و خدمت کرد.

 

مدیر مؤسسه فرهنگی شهید چمران، در ادامه با درخواست از همه برای تلاش جهت پیشرفت جامعه و رسیدگی به وضع ضعفا و مستمندان جامعه، به مجلسی که در آن زلیخا زنان مصر را دعوت کرده بود اشاره کرد و گفت: هنگامی که حضرت یوسف وارد مجلس شد، همه زنان دستانشان را بریدند، زلیخا گفت: «فذلکن الذی لمتننی فیه». هنگام تدوین قانون اساسی نیز شهید مدنی در سخنرانیش گفت: نرسد موقعی که ما در آن دنیا حاضر شویم، پهلوی ها هم بیایند و برای ما آیه «فذلکن الذی لمتننی فیه» را بخوانند و بگویند حکومت چیزی بود که شما هم دوام نیاوردید./9597/پ203/ب4

ارسال نظرات